- sön 14 nov 2021, 16:56
Hade en MP som satt i kommunstyrelsen i GBG och föreslog D-däcksförbud på den gatan han bodde- Förbudet infördes, och nu bor han inte kvar. Vad jag vänder mig emot är detta individuella maktmissbruk som försigår i kommun, landsting och riksdagkorridorer. Dvs den enskilde har föga chansen till motstånd gällande vare sig t-skatter eller andra skattepåtvingande åtgärder.
.
Likväl som Sthl hade Gbg en folkomröstning om T-skatter- det blev ett NEJ till T- Skatter- men K-styrelsen i GBG med S i spetsen hade definitivt inga andra planer på att ändra detta beslut- Varför? För att det är pengar...och inte miljöaspekten som styr utfallet.
poseidon skrev: ↑sön 14 nov 2021, 16:36Har en tro på att så också är fallet.joel80 skrev: ↑sön 14 nov 2021, 16:27Exakt vad miljörörelsen vill införa. Ecofascism.poseidon skrev: Om det nu va sååååå akut så är det väl bara å sätta trängselskatten till 300kr/passage?På vilket sätt menar du att det bevisar att det inte är akut? Du vet att vi har demoktrati i Sverige va? Du vet att t.ex Miljöpartiet har en rätt liten del i bestämandet, och att vi nu har rätt svag mittregering där kontroversiella beslut är problematiska. Skulle man göra allt som egentligen behövs hade det krävts diktatur och polisstat. Det går inte att införa så strikta bestämmelser i en demokrati på det sättet. Man måste ha en vred överenskommelse för att saker ska kunna fortgå och "folk" ser oftq mest till sitt eget och blir det då dyrare för de själva röstar det på ett parti som lovar att ta bort miljökrav etc.
Men detta är bara ett bevis på att det inte är så akut
Det är inte enkelt att vara politiker idag. Det är fritt fram för publik på alla fullmäktigemöten runt om i landet och även vid riksdagen. Kanske borde fler göra lite besök för att se hur demokratin fungerar på riktigt istället för att bara tro och gnälla av sig på nätet. (Inte direkt riktat till dig utan rent generellt.)
Per Holmgren föreslog att allmäna val ska avskaffas.
Det är därför MP är det farligaste partiet och sannolikt därför så många extremister söker sig dit med miljön som förevändning.
Hade en MP som satt i kommunstyrelsen i GBG och föreslog D-däcksförbud på den gatan han bodde- Förbudet infördes, och nu bor han inte kvar. Vad jag vänder mig emot är detta individuella maktmissbruk som försigår i kommun, landsting och riksdagkorridorer. Dvs den enskilde har föga chansen till motstånd gällande vare sig t-skatter eller andra skattepåtvingande åtgärder.
.
Likväl som Sthl hade Gbg en folkomröstning om T-skatter- det blev ett NEJ till T- Skatter- men K-styrelsen i GBG med S i spetsen hade definitivt inga andra planer på att ändra detta beslut- Varför? För att det är pengar...och inte miljöaspekten som styr utfallet.