Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Min bil värderades 2 månader innan jag tog ut nya bilen. På den tiden hann bilen även rulla över 400mil. Inga avdrag på värdet.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Normalt sett ska bilen inte ha rullat mer än ett visst antal mil vid inbyte, annars blir det "milavdrag" med x antal kr per mil. Men det står på kontraktet.
av falkn
Håller på att speca en V90 T5 R-Design inför bilbyte till sommaren -17. Blir Klimatpaket, VOC, 20", navigation och drag utöver standard. Velar dock på kulören. Har tidigare varit inne på Electric Silver Premium Metallic (477) då denna är riktigt snygg i konfiguratorn. Dock har jag sett lite bilder på nätet och inte alls gillat utseendet. Någon som fått en bil levererad med denna kulör som kan lägga upp lite bilder? Om det inte blir 477 så lutar det åt Onyx Black (717) alt. någon av de vita kulörerna, solid eller Crystal White. Övriga kulörer har jag sett och de går bort.

Har förövrigt kört bilen 2 gånger och är grymt imponerad av motor och växellåda. Provkörde även en ny E 220d med AMG-paket igår och upplever Volvon som klart kvickare samt betydligt mjukare i gången. Även tystare i kupén. E-klassen har en häftig interiör som tyvärr inte alls imponerade på just mig då många av knapparna kändes plastiga. Förstår inte riktigt heller vitsen med att kunna styra menyn från tre olika ställen (touchknappar på ratt, touchplatta i mittkonsol samt hjulet precis framför). Komfortmässigt ganska lika, men med liten fördel E-klass på sämre underlag. Kommer från BMW nu senast.
av Gorban
falkn skrev:Håller på att speca en V90 T5 R-Design inför bilbyte till sommaren -17. Blir Klimatpaket, VOC, 20", navigation och drag utöver standard. Velar dock på kulören. Har tidigare varit inne på Electric Silver Premium Metallic (477) då denna är riktigt snygg i konfiguratorn. Dock har jag sett lite bilder på nätet och inte alls gillat utseendet. Någon som fått en bil levererad med denna kulör som kan lägga upp lite bilder? Om det inte blir 477 så lutar det åt Onyx Black (717) alt. någon av de vita kulörerna, solid eller Crystal White. Övriga kulörer har jag sett och de går bort.

Har förövrigt kört bilen 2 gånger och är grymt imponerad av motor och växellåda. Provkörde även en ny E 220d med AMG-paket igår och upplever Volvon som klart kvickare samt betydligt mjukare i gången. Även tystare i kupén. E-klassen har en häftig interiör som tyvärr inte alls imponerade på just mig då många av knapparna kändes plastiga. Förstår inte riktigt heller vitsen med att kunna styra menyn från tre olika ställen (touchknappar på ratt, touchplatta i mittkonsol samt hjulet precis framför). Komfortmässigt ganska lika, men med liten fördel E-klass på sämre underlag. Kommer från BMW nu senast.
Jag har en Inscription i onyx black. Där blir det ju en fin kontrast mellan kromdetaljerna i fronten och på dörrarna och den svarta lacken. Med en R-design i svart blir det väldigt svart. Jag hade kört bursting blue där istället.

Den här S90:n är bara så snygg:
Bilagor
IMG_1207.JPG
IMG_1207.JPG (210.75 KiB) Visad 2772 gånger
av Milebe
Hej.
Beställde en V90 för två veckor sedan och säljaren sa bara att den skulle levereras någon gång i Februari.
Vill ju registrera på minvolvo och se status om leveransen.
Undrar om hur länge väntade ni på Orderbekräftelse och fick ni den via epost eller vanlig post?
Tackar.
av Milebe
falkn skrev:Håller på att speca en V90 T5 R-Design inför bilbyte till sommaren -17. Blir Klimatpaket, VOC, 20", navigation och drag utöver standard. Velar dock på kulören. Har tidigare varit inne på Electric Silver Premium Metallic (477) då denna är riktigt snygg i konfiguratorn. Dock har jag sett lite bilder på nätet och inte alls gillat utseendet. Någon som fått en bil levererad med denna kulör som kan lägga upp lite bilder? Om det inte blir 477 så lutar det åt Onyx Black (717) alt. någon av de vita kulörerna, solid eller Crystal White. Övriga kulörer har jag sett och de går bort.

Tycker själv att Maple Brown metallic (722) ser snygg ut. Fick info idag om att den färgen släpps om någon vecka.
Ska själv ändra ordern på min bil till denna.
maxresdefault.jpg
maxresdefault.jpg (284.7 KiB) Visad 628 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
Milebe: ÅH den kommer till V90 också?! Just nu finns den ju bara att välja till V90CC, halleluja!
av Milebe
grillchips skrev:Milebe: ÅH den kommer till V90 också?! Just nu finns den ju bara att välja till V90CC, halleluja!
Ja, jag väntade på att beställa min V90 för att kunna ändra på ordern till just denna färgen.
Själv tycker jag att den är snyggast, svart är för känsligt och denna är den mörkaste färgen (förutom svart då) där krom detaljerna syns.
av BiTu
Milebe skrev:
grillchips skrev:Milebe: ÅH den kommer till V90 också?! Just nu finns den ju bara att välja till V90CC, halleluja!
Ja, jag väntade på att beställa min V90 för att kunna ändra på ordern till just denna färgen.
Själv tycker jag att den är snyggast, svart är för känsligt och denna är den mörkaste färgen (förutom svart då) där krom detaljerna syns.
Magic Blue är också riktigt mörk.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 33

Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70