- sön 16 okt 2016, 23:01
Min bil värderades 2 månader innan jag tog ut nya bilen. På den tiden hann bilen även rulla över 400mil. Inga avdrag på värdet.
Moderator: Moderatorer
falkn skrev:Håller på att speca en V90 T5 R-Design inför bilbyte till sommaren -17. Blir Klimatpaket, VOC, 20", navigation och drag utöver standard. Velar dock på kulören. Har tidigare varit inne på Electric Silver Premium Metallic (477) då denna är riktigt snygg i konfiguratorn. Dock har jag sett lite bilder på nätet och inte alls gillat utseendet. Någon som fått en bil levererad med denna kulör som kan lägga upp lite bilder? Om det inte blir 477 så lutar det åt Onyx Black (717) alt. någon av de vita kulörerna, solid eller Crystal White. Övriga kulörer har jag sett och de går bort.Jag har en Inscription i onyx black. Där blir det ju en fin kontrast mellan kromdetaljerna i fronten och på dörrarna och den svarta lacken. Med en R-design i svart blir det väldigt svart. Jag hade kört bursting blue där istället.
Har förövrigt kört bilen 2 gånger och är grymt imponerad av motor och växellåda. Provkörde även en ny E 220d med AMG-paket igår och upplever Volvon som klart kvickare samt betydligt mjukare i gången. Även tystare i kupén. E-klassen har en häftig interiör som tyvärr inte alls imponerade på just mig då många av knapparna kändes plastiga. Förstår inte riktigt heller vitsen med att kunna styra menyn från tre olika ställen (touchknappar på ratt, touchplatta i mittkonsol samt hjulet precis framför). Komfortmässigt ganska lika, men med liten fördel E-klass på sämre underlag. Kommer från BMW nu senast.
falkn skrev:Håller på att speca en V90 T5 R-Design inför bilbyte till sommaren -17. Blir Klimatpaket, VOC, 20", navigation och drag utöver standard. Velar dock på kulören. Har tidigare varit inne på Electric Silver Premium Metallic (477) då denna är riktigt snygg i konfiguratorn. Dock har jag sett lite bilder på nätet och inte alls gillat utseendet. Någon som fått en bil levererad med denna kulör som kan lägga upp lite bilder? Om det inte blir 477 så lutar det åt Onyx Black (717) alt. någon av de vita kulörerna, solid eller Crystal White. Övriga kulörer har jag sett och de går bort.Tycker själv att Maple Brown metallic (722) ser snygg ut. Fick info idag om att den färgen släpps om någon vecka.
Har förövrigt kört bilen 2 gånger och är grymt imponerad av motor och växellåda. Provkörde även en ny E 220d med AMG-paket igår och upplever Volvon som klart kvickare samt betydligt mjukare i gången. Även tystare i kupén. E-klassen har en häftig interiör som tyvärr inte alls imponerade på just mig då många av knapparna kändes plastiga. Förstår inte riktigt heller vitsen med att kunna styra menyn från tre olika ställen (touchknappar på ratt, touchplatta i mittkonsol samt hjulet precis framför). Komfortmässigt ganska lika, men med liten fördel E-klass på sämre underlag. Kommer från BMW nu senast.
grillchips skrev:Milebe: ÅH den kommer till V90 också?! Just nu finns den ju bara att välja till V90CC, halleluja!Ja, jag väntade på att beställa min V90 för att kunna ändra på ordern till just denna färgen.
Milebe skrev:Magic Blue är också riktigt mörk.grillchips skrev:Milebe: ÅH den kommer till V90 också?! Just nu finns den ju bara att välja till V90CC, halleluja!Ja, jag väntade på att beställa min V90 för att kunna ändra på ordern till just denna färgen.
Själv tycker jag att den är snyggast, svart är för känsligt och denna är den mörkaste färgen (förutom svart då) där krom detaljerna syns.
Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]