- sön 26 feb 2006, 11:27
Servicekillen hade kunna ringa och fråga om inte annat. I mitt fall hade han mandat att göra saker för upp till 8000 kr utan att ringa. Servicen gick på 7100 kr så nog hade han bytt om han bara hade sett dom?
Det är väl ändå därför man lämnar in bilen till en märkesverkstad? För att få någon som kollar på bilen med ett vant öga?
Frigge skrev:Det är helt möjligt, men varför inte göra en notering? Då hade man själv kunnat välja om man vill lämna in bilen på nytt för ett utbyte (= merförsäljning för verkstaden). Sedan skall ju utbytta delar hållas tillgängliga för kunden, så varför inte lägga dom i bagaget så jag själv kan se hur dåliga dom var?zenobia skrev:Ja, det är ju en bedämningsfråga. Det var ju inget funktionfel på dom om endast gummit var lite avskalat. Hade dom bytt dom hade du säkert klagat på det istället då du inte märkt någon skillnad från innan.Frigge skrev: Nu vet jag ju inte hur dom såg ut. Det jag skriver nu är baserat på min egen erfarenhet. Dessa utslagsbegränsare är ju gummibeklädda på tidiga modeller o nästan alltid är bara gummit trasigt på dom, det värsta som händer då är att man kan få ett ljud vid absolut fullt rattutslag men begränsaren fungerar ju som den ska. Har du själv märkt att dom varit "trasiga" ??Så det är helt ok menar du att dom inte gjorde en notering om denna "brist"?
/Fredrik
Då skulle det vara intresant att få reda på vad mer en mekaniker har betalt för att ta reda på men samtidigt inte behöver berätta för fordonsägaren som betalar för jobbet (med en service)
(Japp det är dom gummibeklädda prylarna)
/Fredrik
Servicekillen hade kunna ringa och fråga om inte annat. I mitt fall hade han mandat att göra saker för upp till 8000 kr utan att ringa. Servicen gick på 7100 kr så nog hade han bytt om han bara hade sett dom?
Det är väl ändå därför man lämnar in bilen till en märkesverkstad? För att få någon som kollar på bilen med ett vant öga?