Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aldrigstanna
ThomasNygards skrev:
aldrigstanna skrev:Nej verkligen bra pris. Men har ej provat den enbart gått på utsaga att den är bra...

Har nu provat min igen. Det fungerar fortfarande inte! Antar att de slitna kuggar a fortfarande går emot motorn, trots att jag vridit kugget ett halvt varv...
Mekanismen är sådan att det hjulet går runt runt. Det vänder aldrig, vilket inneär att du behöver alla kuggar, tyvärr.
Bra pris på den begagnade, om den fungerar!
Aha den går runt.... Tack du besparade mig precis att öppna den igen!
Varför pratar då folk om att flytta den något hack?
Aja. Vi får se vilken som kommer först... Hjulet från USA eller den begagnade...
Fan kan man inte få tag i 3d utskrifter i Stockholm någonstans bara? Skriva ut ett nytt hjul..
av aldrigstanna
Mitt kugghjul har anlänt till Sverige nu. Någon som vet storlek på gummiringarna? Mina är borta.
Sen undrar jag, är fixen en del tar till, att borra ett hål i själva huset eller i röret där torkarstången går ut? För att förhindra kondensbildning. Alltså, hål innanför eller utanför bilen?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Har du inte bara kommit ur synk med "parkeringsläget" där strömmen bryts?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Aha, det var en helt annan sak. Ingen lagring som går trögt?
av aldrigstanna
Har fått den begagnade nu... Tydligen passar den inte, det går att skruva fast den men huset runt armen ut är mycket tunnare, så det kommer regna in om jag sätter på den. Suck... Undra om man kan flytta över de delarna...
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26

Tvätta rent ordentligt först, annars bli[…]

Motorhaveri s60 2.4T

Kuggar på kugghjulet som sitter på dre[…]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]