- lör 12 jan 2013, 17:47
Slutsatsen blir att det alltså är mycket välkommet för Volvo att jobba på att snarast tydliggöra exakt (exakt!) vad som ingår i "fria uppdateringar" (som givetvis skall installeras exakt lika för alla, utan att man skall behöva lirka med sin tekniker och oavsett i vilken landsände man bor) och vad som kan köpas till och vad det i så fall kostar!
MattiasD skrev:Exakt, det är precis så jag känner också..! Vi snackar inte samma språk alltid helt enkelt. Men jag tror faktiskt att det internt hos Volvo inte finns något som bara heter "Sensus 3.0". Det är nog mer komplext än så när teknikern börjar kolla upp sina instruktioner och manualer... (vilket någon också påtalat och visat i ett tidigare tidigare inlägg i den här tråden.)Droopy skrev:Uppgraderade min T4F i somras till sen sus 3.0Märkligt att 2 service tekniker vid 2 olika tillfällen påstått att de lagt in nya programvaran. Det känns som att prata med en vägg ibland....nåja, nu ska ändå V60n bytas bort så jag gör inget mer försök att få uppdateringen.
Slutsatsen blir att det alltså är mycket välkommet för Volvo att jobba på att snarast tydliggöra exakt (exakt!) vad som ingår i "fria uppdateringar" (som givetvis skall installeras exakt lika för alla, utan att man skall behöva lirka med sin tekniker och oavsett i vilken landsände man bor) och vad som kan köpas till och vad det i så fall kostar!
V60 D4 AWD -15 Polestar, Summum Business, VOC, Nav. mm.
V60 T4 F -12 R-Design, RTI mm. (såld)
V60 T4 F -12 R-Design, RTI mm. (såld)