- sön 07 nov 2021, 17:42
Jag sträckkörde, med pausar för laddning och färja samt 10 minuter när jag släppte av kompisen.
Den sträckkörningen tog 19h så när som på några minuter.
Enligt google ska man köara det på ca 17h om man kör helt utan stopp. (Varken mat, toa eller tankning).
Jag tror man kanske kan klara det på 18h med ICE-bil om man skyndar sig rejält och inte har så liten kissblåsa som mig. :)
Snittfarten när bilen körde genom Tyskland (Köln till Puttgarden låg på 130km/h) Med tanke på lite rusningstid när vi drog och många ställen med vägarbeten längst med A1 är det svårt att köra fortare utan att bryta allt för mkt mot hastighetsgränsen. Där det var fri fart blåste jag på. 175-185km/h mest. Nån liten sträcka i +200km/h och även en liten del kring 150km/h där det var bilar framför.
EPSON skrev:Jag fattar inte riktigt tror jag. Sorry.. söndagstrött. :)joel80 skrev:.EPSON skrev:@JoelJag får det inte till 12h någonstans?
Det tog 19h inklusive alla stopp och färjan. 8:00 - 03:00. Leverkusen - Gävle via Halland för att släppa av en kompis.
Svårt att se att man tar det så väldigt mycket snabbare med bensinbil, om man inte hoppar över mat-pauser och kaffe. :)
.
Hem körde jag hela resan i ett. 1630km.
.
Effektiv körtid (12 tim) utan stopp för laddning 1 630km 163 mil? Om, ja, ser jag det som "helt fantastiskt" Google maps säjer 17 tim- i ett streck- men du körde på 12 tim. Ok.
.
Ps i tråden är det önskvärt att hålla god ton mot varandra
08:00 till 03:00 är 19h.
12h hade varit lite extremt, det kan jag hålla med om! :)
Ja precis
Stiila undran- sträckkörningen på 1 630km hem tog?
Jag sträckkörde, med pausar för laddning och färja samt 10 minuter när jag släppte av kompisen.
Den sträckkörningen tog 19h så när som på några minuter.
Enligt google ska man köara det på ca 17h om man kör helt utan stopp. (Varken mat, toa eller tankning).
Jag tror man kanske kan klara det på 18h med ICE-bil om man skyndar sig rejält och inte har så liten kissblåsa som mig. :)
Snittfarten när bilen körde genom Tyskland (Köln till Puttgarden låg på 130km/h) Med tanke på lite rusningstid när vi drog och många ställen med vägarbeten längst med A1 är det svårt att köra fortare utan att bryta allt för mkt mot hastighetsgränsen. Där det var fri fart blåste jag på. 175-185km/h mest. Nån liten sträcka i +200km/h och även en liten del kring 150km/h där det var bilar framför.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13