Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonteakerbrett
errim skrev:Hej Jonte

Jo jag menar att du har samma ljud i motorn som jag hade innan jag bytte toppen. Jag kallar det tickande men det är ju en definitionsfråga. Det hörs ju mest på motorns högersida så därför ventilljud.

Låter det mer när motorn blir varm? Hur förändras ljudet när du varvar upp? Jag kallade det slammer men det är kanske lite överdrivet. Men helt klart är att motorn är mycket tystare nu med nya toppen och det på alla varvtal.

Jag tror inte ljudet på din bil är farligt. I mitt fall var det så att ljudet hördes tydligt i kupén när man körde och jag störde mig på det.

Mvh
Errim
Jo men exakt, ventilerna låter och så är det ju. Kan ju inte förvänta mig något annat :) Jag tycker det låter betydligt mindre när motorn är varm. Hör inget när jag varvar upp. Och mina spridare låter ganska mycket, det stör jag mig på men tänker inte köpa nya! Dom funkar ju :) Ja men exakt. Då förstår jag. Tack för att du svarade också, jag var lite nyfiken. :D
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]