- ons 21 aug 2013, 14:21
#780760
Ja det blir lätt teoretiska diskussioner.
Det är också tidigt att uttala sig om hybriderna då de är i sin linda. Dock har Volvo annonserat att det även kommer på bensinsidan och jag tror även det kommer komma i motorsvagare kombinationer när priser sjunker och tekniken är beprövad. Kanske även med starkare elmotorer som i v70 enligt ursprungsplanerna. VOLVO har redan fått bra respons kring hur el och dieselmotor arbetar ihop. Till skillnad från Lexus etc.
Personligen hade det varit riktigt intressant att kunna köra delvis på ren el. Jag har ca 6-9 minuter och 12 vägbulor innan jag ens är ute ur bostadsområdet och förbrukningen den sträckan gör att jag aldrig kommer ner i en bra förbrukning till och från jobbet. Men med ren el så......
Det är också tidigt att uttala sig om hybriderna då de är i sin linda. Dock har Volvo annonserat att det även kommer på bensinsidan och jag tror även det kommer komma i motorsvagare kombinationer när priser sjunker och tekniken är beprövad. Kanske även med starkare elmotorer som i v70 enligt ursprungsplanerna. VOLVO har redan fått bra respons kring hur el och dieselmotor arbetar ihop. Till skillnad från Lexus etc.
Personligen hade det varit riktigt intressant att kunna köra delvis på ren el. Jag har ca 6-9 minuter och 12 vägbulor innan jag ens är ute ur bostadsområdet och förbrukningen den sträckan gör att jag aldrig kommer ner i en bra förbrukning till och från jobbet. Men med ren el så......
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson