Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Backkamera är grymt bra om man kör tunga släp ibland. Bakåtsikten i xc60 är helt kass så den hjälper mycket även vid släpfri körning.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
R-design ratten! De nya sportstolarna kan ju vara värt att uppgradera till. Sen finns det väl lite småpryttlar man kan strössla med, ex elbakluckan, kompassinnerbackspegel, elfällbara nackstöd och andra backspegelkåpor. Även nya premiumpaketet går ju att kika på.
av Qualia
Jag skulle dock välja automat...
Backkamera mycket bra tillval..
Last paketet, med laminerade rutor värt titta på, du valde ju trots tonade rutor där, kanske det paketet du har kryssat??
av juta
Tack för alla ideer och förslag. Dock så finns det inte så mkt utrymme kvar i budgeten att lägga på lull lull. Lägger jag på VOC blr det inget mer. Men det kanske är värt att lägga på något annat än VOC? något som tillför bilen mer eller kör komforten? Kan säga att jag har börjat snegla mer och mer på svart bil då listerna som ingår i Summum gör sig bättre på en svart bil. Kommer lägga beställningen i början på nästa vecka så det börjar bli dax att frysa specen snart :)

/Tobias
av RCE
Vad gäller färgen kan jag berätta att jag först beställt en Twilight bronze, tyckte den såg trevlig ut på demobilen. Men sista ändringsveckan började mina tvivel komma, då jag egentligen var inne på svart metallic från början men valde bort det pga sin känslighet. Sista dagen för ändringar fick jag panik då jag var 100% säker på svart, men efter flera samtal mellan säljaren och försäljningsavdelningen så lyckades jag byta i sista stund.

Om vi bortser från smuts, asfaltsstänk och repor så ser en XC60 i mitt tycke absolut bäst och ut i svart eller vit, men det trista med vit är ju att alla silverdetaljer inte riktigt kommer till sin rätt. Savile grå är också riktigt snyggt men det var uteslutet då jag hade den färgen på en V50 MY9.

Tittar man rent praktiskt så är Seashell beige en kanon färg mot vanlig skit (har det på nuvarande V70), men riktigt kasst om man som jag bor på en ort där man ständigt tvingas köra på nyasfalterade vägar. Sen tror jag inte att den färgen hade gjort sig särskilt bra på en XC60.
Användarvisningsbild
av MisterMister
Ett par smågrejer som jag har valt till från start är stänkskydd, bagagerumsmatta i plast och stötfångarskydd. Vet av erfarenhet hur ovansidan av stötfångaren ser ut efter ett tag när man släpat några matkassar genom smutsen. :???:
av johbe
MisterMister skrev:Ett par smågrejer som jag har valt till från start är stänkskydd, bagagerumsmatta i plast och stötfångarskydd. Vet av erfarenhet hur ovansidan av stötfångaren ser ut efter ett tag när man släpat några matkassar genom smutsen. :???:
Vad är det för stötfångarskydd du monterar? Jag har letat bland tillbehören men inte hittat till MY14. Funderar även på stänkskydd, bilen är vit. :)

Bagagerumsmatta (i plast) köpte jag andra dagen efter jag fick min bil, är helnöjd. Den är inte heller hal som på mina tidigare tyska bilar, vilket gör att grejorna faktiskt ligger still.

I övrigt instämmer jag med föregående talare angående panoramataket, tycker nyttan är tveksam under körning. Men jag tycker det är snyggt, och det är bekvämt att kunna öppna lite för ventilation när bilen parkeras.

/J
Användarvisningsbild
av MisterMister
johbe skrev: Vad är det för stötfångarskydd du monterar?
BildBild
Exteriör -> Styling -> Övrigt

Verkar inte som att skyddet är färganpassat, det kanske smälter in bättre på svart eller som i mitt fall savile grå?
av Qualia
Stödfångare skydd var standard fram tills 2013. Nu tar de ca 800kr för att får listen monterad, som ovan skrev blir den väldigt lätt repad utan stödfångareskydd..
av perhall
Jag vill inte heller ha Volvos automat som känns omodern och törstig jämfört med t ex MB och BMW.
En manuell AWD kan ju vara ett alternativ som ju finns til XC60 som Andreas skriver och även XC70. Jag är rätt övertygad om att i Volvos fall automat höjer förbrukningen mer än AWD (på XC60 och XC70 kan man ju välja vilket man vill ha, på 60-70-80 utan XC kommer AWD alltid med automat).
Ang. parkvarnare låter det ju onödigt att ha fram men jag tycker det är helt nödvändigt. Sen ca 10 år kan man till konkurrenterna inte köpa bara bak. Med fram också får man ju ett runtompaket som gör att man i alla lägen har varning om man håller på att köra emot (undantaget skrapa sidan på bilen då...). I P-hus och vid utkörning på MAXI-parkering ovärderligt - varnaren har ju koll på sidorna fram när man backar och kollar bakåt i speglar eller med huvet vänt så att det inte kommer hundar och barn... men har man aldrig haft det går det säkert bra utan...
PH

Hej, Behöver byta styrservopump (elektrisk) […]

Har i dag haft ett meningslöst samtal med sup[…]

Solenoid b4b

Tack!

Inte är väl polerna skiftade mellan 740 […]