- sön 28 jul 2013, 23:34
Vad gäller färgen kan jag berätta att jag först beställt en Twilight bronze, tyckte den såg trevlig ut på demobilen. Men sista ändringsveckan började mina tvivel komma, då jag egentligen var inne på svart metallic från början men valde bort det pga sin känslighet. Sista dagen för ändringar fick jag panik då jag var 100% säker på svart, men efter flera samtal mellan säljaren och försäljningsavdelningen så lyckades jag byta i sista stund.
Om vi bortser från smuts, asfaltsstänk och repor så ser en XC60 i mitt tycke absolut bäst och ut i svart eller vit, men det trista med vit är ju att alla silverdetaljer inte riktigt kommer till sin rätt. Savile grå är också riktigt snyggt men det var uteslutet då jag hade den färgen på en V50 MY9.
Tittar man rent praktiskt så är Seashell beige en kanon färg mot vanlig skit (har det på nuvarande V70), men riktigt kasst om man som jag bor på en ort där man ständigt tvingas köra på nyasfalterade vägar. Sen tror jag inte att den färgen hade gjort sig särskilt bra på en XC60.
XC60 D4 AWD MY14 Svart Met. (Summum BE, Klimatpaket VOC, Driver Support, tonade rutor och drag.)