Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Alltså, det som sitter på dämparen idag (den undre av de två övre lagringarna), ska man inte använda eller? För det sitter ju redan en lagring monterad på Öhlinarna? Jag behöver bara "bekymra" mig för den övre delen eller? Det är väl den som är speciell i det här fallet?
Jag köpte ett komplett Nivomat-sett till min 850 fwd, med fjädrar, fäste och dämpare(Sachs) för 595 Euro från en Holländsk butik; estateservices.nl Settet var inte i webbutiken så maila och fråga om de har till awd!
Kigge84 skrev:Alltså, det som sitter på dämparen idag (den undre av de två övre lagringarna), ska man inte använda eller? För det sitter ju redan en lagring monterad på Öhlinarna? Jag behöver bara "bekymra" mig för den övre delen eller? Det är väl den som är speciell i det här fallet?
Om den undre av de 2 övre sitter förmonterad på Öhlinarna så är det bara den slitsade översta du skall montera efter att dämparen är på plats
Okej, den slitsade ska alltså på något sätt sättas i karossen eller ska den bara läggas där uppe och skruvas ihop med det undre?? :)
Jag har kikat ner runt fästet idag men man ser inte om den sitter fast på något sätt, men det ger sig väl antagligen när man plockar loss det gamla så ser man det?
Aha så den ska inte monteras fast på något sätt (mer än att skruvas ihop), den sätter sig i den befintliga delen som sitter där uppe? :)
(Vill bara var säker på att jag får ditt det rätt direkt så man inte gör något fel, därav många frågor :) )

Nu har jag gjort rent samtliga glidpinnar och lagt[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]

Ta lös Kardanaxel xc90 bak.

Hej Hur sjutton får man lös kardanaxeln[…]

Det är svårt att starta motorn när[…]