- lör 18 maj 2013, 16:21
Momentum skrev:Its1more skrev:Momentum skrev:Min var helt värdelös innan ny mjukvara till växellådan
Slirade omkring på momentomvandlaren istället för att växla
Men ny mjukvara så är det som en helt annan bil
Så säkerställ att det inte finns någon nyare SW till växellådan
Har du också MY11? När fick du ny mjukvara? Fick du den utan att begära, eller behövde du tjata?
Det är inte så att din växellåda växlar ner hårt ibland också? Då den ska gå från sex till fyra exempelvis, vid motorbroms?
Nej, det har jag aldrig tänkt på faktiskt, så då utgår jag ifrån att den inte gör det;-)
Mitt bekymmer är hur det hoppar o far mellan växlar och momentomvandlare i stadskörning vilket gör att jag upplever en ryckig färd. Jag skulle vilja att den gick 1-2-3-4 istället för 1-2-moment-3-moment-4-moment osv
Jag har försökt växla själv för att se om det gör någon skillnad, men momentomvandlarhelvetet kickar ju in då också.
/Fredrik
Kör: XC90 T8 R-Design MY20 Osmiumgrå. Svart nubuktak. Ventilerade komfortstolar med massage. Allt utom Booster Seat.
Har kört: XC70 T6 AWD Polestar MY13 Twilight Bronze | Blond Dynamic/Modern Wood | Paket: HGV, DS, HI-TECH PS | VOC | Hastighetsberoende servo | Elstol passagerare | Four-C
Volvo V70 D3 III Automat MY11 Oystergrå