Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linois
#740317
Jag var i kontakt med Sam bilmode och undrade hur de löst kodfrågan och fick till svar:
"Svaret på frågan om kod – tack vare mycket utveckling och hög kompetens."

Alltså inga problem där heller :???:

//Mattias
Användarvisningsbild
av crumpets
#740328
SAM säljer heicos alternatv vilket är en sketen box, de snackar skit.
Användarvisningsbild
av joel80
#740347
SoKn skrev: För att trimma eran bil behöver du besöka eller skicka bilens ECU för avkodning första gången till vårt Svenska huvudkontor i Kungälv.
Hej

Jag har också varit i kontakt med RICA ang en V70 D3 My13 och de säger samma sak där.. fast det framgick inte riktigt att man kunde skicka in styrenheten utan lät mer som att man måste åka dit, vilket är lite drygt då jag har mer än 50 mil enkel väg.

Hur krångligt är det att ta ur styrboxen? Kanske något man skulle fixa i sommar isåfall då man kan låta bilen stå nån vecka.. fast skulle kännas bättre med polestar.. hm.. får väl se om dom kommer med nått sånt för D3.. är kanske tveksamt.
av linois
#740351
crumpets skrev:SAM säljer heicos alternatv vilket är en sketen box, de snackar skit.
Har du några erfarenheter av dom/deras grejer?
Användarvisningsbild
av Perra83
#740355
SoKn skrev:
Perra83 skrev:Imorgon ska jag stå på mig i det längsta. Bilen ska servas och jag ska ha pin koden. Enligt Rica ska ja kunna serva och uppdatera mjukvaror utan bekymmer men det tror jag först på efter servicen. Ja blir förbannad!!
Är ECU'n på din C30 låst med PIN? Jag fick uppfattningen att det är fr.o.m MY2013 som Volvo har infört PIN-koder.
Av din info i högerkolumnen så verkar det som du redan trimmat din, eller?

offtopic... Hur upplever du D3-motorn efter "RICA uppgraderingen" till 201hk?
Ja då är bilen servad. Det var inga problem. Laddade in RICA mjukvaran efter service och det gick fint. Det är enorm skillnad från orig. 150/350 mot 201/451. Original får man plåga motorn över 3500 varv. Med RICA drar motorn som en bensinare nästan till varvstopp.

Så nej ECUn kan inte vara låst. Både jag och sambon vill inte vara utan RICA. Riktigt härligt drag i motorn. Motorn är hela tiden på tårna och svarar så fint på minsta gaspådrag. Behöver jag säga att jag är nöjd!? :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
#740371
Behövde du alltså ingen pin eller fick du loss din pin från Volvo vid servicen? Jag förstod inte riktigt...
Användarvisningsbild
av SoKn
#740467
Perra83 skrev: Ja då är bilen servad. Det var inga problem. Laddade in RICA mjukvaran efter service och det gick fint. Det är enorm skillnad från orig. 150/350 mot 201/451. Original får man plåga motorn över 3500 varv. Med RICA drar motorn som en bensinare nästan till varvstopp.

Så nej ECUn kan inte vara låst. Både jag och sambon vill inte vara utan RICA. Riktigt härligt drag i motorn. Motorn är hela tiden på tårna och svarar så fint på minsta gaspådrag. Behöver jag säga att jag är nöjd!? :lol:
Tack Perra!
Jag tror att du precis nu övertygade mig att välja RICAs alternativ. :D
av linois
#740534
SoKn skrev:
Perra83 skrev: Ja då är bilen servad. Det var inga problem. Laddade in RICA mjukvaran efter service och det gick fint. Det är enorm skillnad från orig. 150/350 mot 201/451. Original får man plåga motorn över 3500 varv. Med RICA drar motorn som en bensinare nästan till varvstopp.

Så nej ECUn kan inte vara låst. Både jag och sambon vill inte vara utan RICA. Riktigt härligt drag i motorn. Motorn är hela tiden på tårna och svarar så fint på minsta gaspådrag. Behöver jag säga att jag är nöjd!? :lol:
Tack Perra!
Jag tror att du precis nu övertygade mig att välja RICAs alternativ. :D

Även ett jag från mig, du har övertygat mig också :-)-)

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]