Jag var i kontakt med Sam bilmode och undrade hur de löst kodfrågan och fick till svar:
"Svaret på frågan om kod – tack vare mycket utveckling och hög kompetens."
Alltså inga problem där heller :???:
//Mattias
Moderator: Moderatorer
SoKn skrev: För att trimma eran bil behöver du besöka eller skicka bilens ECU för avkodning första gången till vårt Svenska huvudkontor i Kungälv.Hej
crumpets skrev:SAM säljer heicos alternatv vilket är en sketen box, de snackar skit.Har du några erfarenheter av dom/deras grejer?
SoKn skrev:Ja då är bilen servad. Det var inga problem. Laddade in RICA mjukvaran efter service och det gick fint. Det är enorm skillnad från orig. 150/350 mot 201/451. Original får man plåga motorn över 3500 varv. Med RICA drar motorn som en bensinare nästan till varvstopp.Perra83 skrev:Imorgon ska jag stå på mig i det längsta. Bilen ska servas och jag ska ha pin koden. Enligt Rica ska ja kunna serva och uppdatera mjukvaror utan bekymmer men det tror jag först på efter servicen. Ja blir förbannad!!Är ECU'n på din C30 låst med PIN? Jag fick uppfattningen att det är fr.o.m MY2013 som Volvo har infört PIN-koder.
Av din info i högerkolumnen så verkar det som du redan trimmat din, eller?
offtopic... Hur upplever du D3-motorn efter "RICA uppgraderingen" till 201hk?
Perra83 skrev: Ja då är bilen servad. Det var inga problem. Laddade in RICA mjukvaran efter service och det gick fint. Det är enorm skillnad från orig. 150/350 mot 201/451. Original får man plåga motorn över 3500 varv. Med RICA drar motorn som en bensinare nästan till varvstopp.Tack Perra!
Så nej ECUn kan inte vara låst. Både jag och sambon vill inte vara utan RICA. Riktigt härligt drag i motorn. Motorn är hela tiden på tårna och svarar så fint på minsta gaspådrag. Behöver jag säga att jag är nöjd!? :lol:
SoKn skrev:Perra83 skrev: Ja då är bilen servad. Det var inga problem. Laddade in RICA mjukvaran efter service och det gick fint. Det är enorm skillnad från orig. 150/350 mot 201/451. Original får man plåga motorn över 3500 varv. Med RICA drar motorn som en bensinare nästan till varvstopp.Tack Perra!
Så nej ECUn kan inte vara låst. Både jag och sambon vill inte vara utan RICA. Riktigt härligt drag i motorn. Motorn är hela tiden på tårna och svarar så fint på minsta gaspådrag. Behöver jag säga att jag är nöjd!? :lol:
Jag tror att du precis nu övertygade mig att välja RICAs alternativ. :D
Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]
Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]