- ons 19 dec 2012, 19:22
#709799
Läst era inlägg och kan komplettera med lite fakta.
Kör 20tons lastmaskin på asfaltområde och hanterar
tunga lyft returpappersbalar...vi saltar ogärna men
måste det saltas så låter vi saltet verka medans vi kör
runt,bara för att mjuka upp den hårda is/snöytan vi kört ihop.
sen skrapar vi först med stålblad sen med en skrapa med gummiblad
för att få bort kvarvarande slask. Det krävs efterarbete för att få asfalten
helt halkfri efter saltandet vilket inte sker på våra vägar.
Saltning måste efterbearbetas vilket inte görs utan vräks bara ut på vägarna
så dem ofta är så slaskiga så man tror det har spöregnat i 12timmar.
Kör 20tons lastmaskin på asfaltområde och hanterar
tunga lyft returpappersbalar...vi saltar ogärna men
måste det saltas så låter vi saltet verka medans vi kör
runt,bara för att mjuka upp den hårda is/snöytan vi kört ihop.
sen skrapar vi först med stålblad sen med en skrapa med gummiblad
för att få bort kvarvarande slask. Det krävs efterarbete för att få asfalten
helt halkfri efter saltandet vilket inte sker på våra vägar.
Saltning måste efterbearbetas vilket inte görs utan vräks bara ut på vägarna
så dem ofta är så slaskiga så man tror det har spöregnat i 12timmar.