Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hammen
Ja det vet jag ska köpa automatolja från swedol imorgon och skölja rent .Tycker den växlar som den ska kanske lite hårt på 1och 2 växeln.Sen tycker jag att den kan ha svårt och bestämma sig vid 80-110 växlar upp och ner för ofta vid samma gas pådrag.Har oxå lagt märke till att den går upp i högre motorvarv nu vid innan den växlar.Har provat och hålla för avgasröret och motorn reagerar inte något anorlunda på det utom att det pyser tydligt under bilen.Ska skölja lådan med ny olja imorgon och se om det hjälper :D
Användarvisningsbild
av mikeyman35
Så fort min kommer på posten ska den testas på mina bilar, 855 -96, S70 -98.Ska även testa Chrysler Voyagern grabben åker med -00. Elm ska ju hantera samtliga protokoll som finns idag. Inkl ISO 9141-2 som våra gamla volvos använder. Återkommer med rapport hur det funkar..
av hammen
eftersom elm 327 säger det inte finns några felkoder i min motor så måste det vara automaten som strular eller läckage på någon slang.Ska köpa start gas imorgon och prova.Eller köpa en mer avancerad felkods läsare. Sen är jag inte så sugen på att lägga ut allt för mycket pengar .
Användarvisningsbild
av mikeyman35
Har nu testat 3 bilar jag har på gården, 855 -96, S70 -98 och en Chrysler Voyager -00. Interface Elm 327 bluetoth och Torque till androiden. Det funkar klockrent på alla 3. Får kontakt med ECU direkt, läser felkoder, ser realtidsinfo varvtal, kyltemp, vacum, spjällöppning mm. Nu hittade den förvisso inga felkoder, men det tror jag inte att jag har heller. Jag känner mig nöjd :) Priset för elm 327 + programvaran Torque = 359:-
Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]

Vad händer om du drar en fullgasrepa? Trycke[…]

Takräcke Thule Evo (XC60).

Uppdatering, fick tag i en på Mekonomen och […]

slungdiff på 945

SE modellen har slungdiff.