Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja jag har INGEN bra erfarenhet av NÅGON av de s.k märkesverkstäderna jag haft. Oavsett Volvo eller ej. Kan bara konstatera att ingen av dem ens varit i närheten av ordet Kundservice. Det är något bilbranschen lider av generellt. Där finns mycket att göra vad gäller lagerhantering och kundbemötande.
av Droopy
Racetwin2 skrev:Ja jag har INGEN bra erfarenhet av NÅGON av de s.k märkesverkstäderna jag haft. Oavsett Volvo eller ej. Kan bara konstatera att ingen av dem ens varit i närheten av ordet Kundservice. Det är något bilbranschen lider av generellt. Där finns mycket att göra vad gäller lagerhantering och kundbemötande.
Precis, det gäller mer el mindre alla märkesvärkstäder. det fins dårliga el mindre dårliga, någon bra rätt igenom existerar inte i dagsläget. Kundservice vet de inet vad är och rutiner för de enklaste sakerna saknas helt.

Det mest idiotiska jag varit med om i närtid är då de ringde mig från en Kia-autoriserad verkstad för några veckor sedan och sa att de satt och gick igenom gamla arbetsordrar från 2011, jag hade haft >Kian inne för felsökning av jojjande bromsar två gånger ( Bilen var två mån gammal och alla garantier fans, de hittade såklart inget fel) Damen i luren påpekade att jag haft bilen inne två gånger för felsöknning, Ok sa jag.....tystnad.......jomen du förstår att vi har en arbetsorder liggandes öppen på den, Ok sa jag.......tystnad i luren igen......jomen du förstår att någon måste betala för detta, Ok sa jag.......tyst igen.......märktes att hon började bli liet irriterad nu. Damen i luren höjde rösten en aning nu, alltså vi har en arbetsorder liggande här och vem ska vi skicka räkningen till, ingen aning svarade jag men har du kollat vad det var för bil ni felsökte och om det fans någar garantier som täckte detta.......tyst en lång stund nu.............Jo, jag ser att den var nästan ny nu, då får vi skicka den till >Kia, gör det sa jag.

Snacka om avsaknad av rutiner för det mest vanliga, nämligen garantijobb.

Bilbolaget samma sak, var inne med T4Fen för felsökning av ACn och hade sagt till innan att jag skulle ha en bil så jag tog mig därifrån, kom in 07:00 på morgonen och lämnade bilen, kundmottagaren sa att de ringer mig när de felsökt klart.....jag står kvar vid disken en stund och han frågar om det var något mer, jag måste ha en bil så jag tar mig härifrån.........han frågar om jag bokat någon, ja sa jag. Såklart fans det ingen bil bokad och efter några samtal till Hertz får jag ta en av deras hyrbilar som varit inne på service.
av ravestream
Har inte märkt av något av det som sägs. Utöver att Bilia är ett gäng clowner vad jag vet. Taskig kunskap,dålig service och jävligt dyra.
av Hemgårn
Såna här trådar lockar whiners mest. Inget verkar komma lika högt på extasmätaren som gnäll och olycka.

Positivt lagda trådar dör på sida 1. Gnälltrådar överlever i år i vissa fall.

Aja, lycka till med era skrotvolvos. Min funkar klockrent. ;)
av Droopy
Hemgårn skrev:Såna här trådar lockar whiners mest. Inget verkar komma lika högt på extasmätaren som gnäll och olycka.

Positivt lagda trådar dör på sida 1. Gnälltrådar överlever i år i vissa fall.

Aja, lycka till med era skrotvolvos. Min funkar klockrent. ;)
Handlar inte om gnäll utan mer vad man som kund kan förvänta sig av de såkallade proffsen, jobbar själv inom serviceyrket och jag vet att idag när konkurrensen är stenhård inom alla branscher fins ett enkelt sätt att ta marknadsandelar på, och det anammade vi för 10år sedan och har fortsatt i det spåret och är idag en av Europas största. Vi är långt ifrån billigare än våra konkurrenter men kunden betalar gärna för den service han får, visst det kostar en del att ge det lilla extra år kunden men det har man igen flera gånger om.

Nu kan jag såklart inte tala för hela sveriges hope utav ÅF men överlag i hela den branschen är det väldigt illa med servicen till dig som kund, och det gäller alla. Och jag sitter inte och hittar på, det är fakta.
Användarvisningsbild
av Momentum
Ni som har bilar på verkstäderna, får ni några enkätundersökning efteråt? Så ni kan återkoppla?

Jag får det ständigt då jag haft min bil på verkstan

Nu är jag nöjd, då jag har en liten verkstad sedan 2003, där jag vid här laget är igenkänd

Sen har man en eftermarknadschef som verkligen vet vad kundservice är, jag är faktiskt nöjd, det mesta fixar sig riktigt bra
av Droopy
Momentum skrev:Ni som har bilar på verkstäderna, får ni några enkätundersökning efteråt? Så ni kan återkoppla?

Jag får det ständigt då jag haft min bil på verkstan

Nu är jag nöjd, då jag har en liten verkstad sedan 2003, där jag vid här laget är igenkänd

Sen har man en eftermarknadschef som verkligen vet vad kundservice är, jag är faktiskt nöjd, det mesta fixar sig riktigt bra
Jodå, ibland går det att fylla i på plats och ibland kommer det hem i brevlådan en tid efter besöket.
Små verkstäder brukar fungera bättre, ska själv byta så snart nybilgarantin har gått ut.
av MattiasD
Momentum skrev:Ni som har bilar på verkstäderna, får ni några enkätundersökning efteråt? Så ni kan återkoppla?
Jag har fått enkät en gång och det var i våras då jag lämnade in min bil för byte till sommarhjul och byte av torkarblad. Rejmes i Norrköping hanterar hjulbyten och förvar också. Det ingår på nåt sätt i bilen jag har. Men då minsann fick jag en enkät. Men inte när jag haft bilen inne för tjut i turbon och darrningar i ratten. Det gäller väl att välja tillfällena när kunden ska få enkät - för att förbättra statistiken.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Lögn, förbannade lögn, statistik.

Precis som du säger så gäller det att välja när kunder ska få svara på enkäter så att bonus till ansvarig chef betalas ut enligt ordning.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]