Racetwin2 skrev:Ja jag har INGEN bra erfarenhet av NÅGON av de s.k märkesverkstäderna jag haft. Oavsett Volvo eller ej. Kan bara konstatera att ingen av dem ens varit i närheten av ordet Kundservice. Det är något bilbranschen lider av generellt. Där finns mycket att göra vad gäller lagerhantering och kundbemötande.
Precis, det gäller mer el mindre alla märkesvärkstäder. det fins dårliga el mindre dårliga, någon bra rätt igenom existerar inte i dagsläget. Kundservice vet de inet vad är och rutiner för de enklaste sakerna saknas helt.
Det mest idiotiska jag varit med om i närtid är då de ringde mig från en Kia-autoriserad verkstad för några veckor sedan och sa att de satt och gick igenom gamla arbetsordrar från 2011, jag hade haft >Kian inne för felsökning av jojjande bromsar två gånger ( Bilen var två mån gammal och alla garantier fans, de hittade såklart inget fel) Damen i luren påpekade att jag haft bilen inne två gånger för felsöknning, Ok sa jag.....tystnad.......jomen du förstår att vi har en arbetsorder liggandes öppen på den, Ok sa jag.......tystnad i luren igen......jomen du förstår att någon måste betala för detta, Ok sa jag.......tyst igen.......märktes att hon började bli liet irriterad nu. Damen i luren höjde rösten en aning nu, alltså vi har en arbetsorder liggande här och vem ska vi skicka räkningen till, ingen aning svarade jag men har du kollat vad det var för bil ni felsökte och om det fans någar garantier som täckte detta.......tyst en lång stund nu.............Jo, jag ser att den var nästan ny nu, då får vi skicka den till >Kia, gör det sa jag.
Snacka om avsaknad av rutiner för det mest vanliga, nämligen garantijobb.
Bilbolaget samma sak, var inne med T4Fen för felsökning av ACn och hade sagt till innan att jag skulle ha en bil så jag tog mig därifrån, kom in 07:00 på morgonen och lämnade bilen, kundmottagaren sa att de ringer mig när de felsökt klart.....jag står kvar vid disken en stund och han frågar om det var något mer, jag måste ha en bil så jag tar mig härifrån.........han frågar om jag bokat någon, ja sa jag. Såklart fans det ingen bil bokad och efter några samtal till Hertz får jag ta en av deras hyrbilar som varit inne på service.