Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petbjo
Vevhus ventilationen fungerande, men tyvärr inte stopp på oljedropp under bilen. Har tvättat och försökt lista ut var det läcker. Starka misstankar på packbox mellan motor och låda (kommer olja ur skvallerhålet) och även vinkelväxeln. Lägger upp några bilder och hoppas någon med erfarenhet kan säga vad som mina misstankar stämmer. Antar det måste finnas någon packbox i vinkelväxeln mot drivaxlarna liksom vevaxeln från motor till lådan.

Vinkelväxel:

BildBild

Skvallerhål:

BildBild
av petbjo
Nej, aldrig gjort packboxbyte men läst om det på forumet. Förutom alla prylar att plocka loss, rätt tungt och oljigt med automatlåda. Tror inga specialverktyg behövs, men någon form av utrustning för motorlyft och helst lyft för bilen (domkraft och pallbockar funkar kanske). Vet inte om jag grejar det själv...

Någon som vet om en meck i Stockholmsområdet man skulle kunna snacka med?? Skulle gärna vara med själv och få lite olja under naglarna. Behöver passa på att byta alla "klonk"-prylar i framvagnen i samma veva.

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]