- ons 16 maj 2012, 14:30
#646199
Är det nål och membran du syftar på i förgasaren? Har du möjligtvis en rekommendation på en nål till denna motor
rd350 skrev:Angående motorn det gällde i början på tråden (B230a) så sitter co-skruven i botten/undersidan på förgasaren ofta med en gul "plomb" utanpå. Denna bryter man bort sedan hittar man co-skruven. Co.n ska ställas med pluggad puls-air och då vara ca 2-2,5%. Lyckas man inte få ner den är det byte av nål och munstycke som gäller vilket är väldigt lätt på denna förgasaren. Använd nål för bilar med gasdrift så håller det betydligt längre.Vad innebär pluggad puls-air då? Under huven finns en etikett där det står "pluggat puls-airsystem". Behöver jag få tag i en CO-mätare eller finns det något enklare sätt att veta hur långt man ska justera?
Är det nål och membran du syftar på i förgasaren? Har du möjligtvis en rekommendation på en nål till denna motor
Volvo 245 B230A 1985 20500 mil