Vojje skrev:Pettson skrev: Så jag inför ett nytt begrepp för dej Vojje som jag är övertygad är inblandat. MÖNSTERSKYDD
Tack, Pettson! Jag förstår nu varför du blev utsedd "2009-års Jag Rullare".
Biltema har helt enkelt inte betalt för rätten att tillverka ett luftfilter enligt de rätta specifikationerna, utan måste istället prångla ut ett eget fuskfilter :( .
Så är det naturligtvis med i stort sett alla andra "bildelar" som ligger i hyllorna på B-tema.
Uttrycket "man får vad man betalar för" har väl aldrig passat så bra som på Biltema. Som tur är finns det en kvalitetsklassning på motoroljan, så det är väl ungefär det enda som är värt att köpa där som är bilorienterat, förutom ett och annat verktyg.
Naturligtvis så var du tvungen att hitta en ny vinkel. Nåt annat vore ju liksom olikt.
Lägger du på mönsterskyddskostnaderna och lite annat för extrabearbetning osv så finns där ingen prisskillnad alls mot dom andra.
Då finns ju inte någon anledning för butiker som den att existera. Då finns det inte heller någon anledning för dom att sälja sakerna en enda spänn billigare än dom andra konkurrenterna. Då får vi kartongernas krig. Blingigaste kartong med mest polerad del som fångar ögat vinner.
Naturligtvis tillverkar biltema precis allting med egen spec. Köpa existerande saker är ju dumt.
Dom har säkert egna fabriker också samt eget folk och kanske ett eget land att tillverka i?
Kanske är Biltema en egen republik?
Vore jag som du skulle jag inte röra nånting alls ifrån biltemas hyllor.
För kvalitetssäkringen är säkert köpt med nån mutad snubbe i långtbortistan.
Det är säkert fullt med returolja och metallspåner i den oljan.
Verktygen skulle jag inte heller röra, dom är säkert gjorda av restprodukter ifrån gamla smältverk
Min kompis kompis gammelmorfar har hört att en del är ifrån Tjernobyl, men jag låter det vara overifierat.
Ja sammantaget tror jag att du ska undvika att ens köra in på deras parkering med risk för att helt enkelt få någon otrevlig smitta. :lol:
Glöm bara inte att låta bli att handla på Jula, dom säljer samma saker i mångt och mycket.
Glöm inte heller att inte passera på Swedol, det är samma leverantörer där på mångt och mycket.
Apropå, mekonomen och autoexperten säljer också en del prylar som har samma leverantörer.
Skippa dom med för att slippa problematiken.
I övrigt gör du exakt som du vill, när du vill och hur du vill. Det intresserar mej inte.

-)