- ons 30 nov 2011, 23:32
När det gäller sportläget så använder jag det väldigt ofta vid omkörningar. Använder det istället för att spaka ner manuellt inför omkörningen. framförallt är det den snabbare gasresponsen (som väl iofs ger order om lägre växel) som gör att bilen känns mycket piggare på detta sätt. I övrigt använder jag aldrig sportläget, i stadstrafik blir den hysteriska gasresponsen rent jobbig.
Mvh
Arese
apersson850 skrev:Om man alls ska skriva på ett sådant här forum får man faktiskt inse att det inte finns till för ens egen skull. Att olika svar och följdfrågor kan driva iväg något från utgångsfrågan är bara bra - det gör att trådens dynamik och faktainnehåll ökar, något som ökar läsvärdet. Oftast får trådskaparen ändå svar på sin fråga inom de första fem inläggen. Så om ursprungsfrågan gäller om det är bra med automatlåda till motor X, är det i högsta grad rimligt att få svaret att till motor X passar automatlåda utmärkt, likaså till motor Y, men däremot inte lika väl till motor Z och till motor U är den rent oduglig. Detta då även om trådskaparen redan köpt motor X med automatlåda. Om så är fallet är han ju egentligen inte betjänt av något svar alls, då han redan har bestämt sig och snart blir varse vad det är han har köpt på sig. Och har han inte bestämt sig kan han ju ändra sig på fler punkter än bara just när det gäller växellådan.Mycket bra skrivet och håller helt med! Den som vill ha ett helt strikt forum utan utsvävnignar kan börja läsa Nordic Audi och avskräckas kring hur tråkigt det blir....
För att återkomma någorlunda till spåret: Ni som har automatlådor (Geartronic) med sportläge - använder ni det till nåt mer än visa för kompisar att det finns?
När det gäller sportläget så använder jag det väldigt ofta vid omkörningar. Använder det istället för att spaka ner manuellt inför omkörningen. framförallt är det den snabbare gasresponsen (som väl iofs ger order om lägre växel) som gör att bilen känns mycket piggare på detta sätt. I övrigt använder jag aldrig sportläget, i stadstrafik blir den hysteriska gasresponsen rent jobbig.
Mvh
Arese
Always apex everything
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017