Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Vad pratar du om? Ett stort hål i vägen är inte normal väg.
Vad pratar du om? Tror du det blir skador där om du har normal fälg och däck?

Om du tycker det där är ett stort hål har du inte sett mycket av världen min vän.
NordmanV8 skrev:Så om vi ska vara hårklyvare:
Om jag smiter ut mitt i natten och gräver några fina hål bakom din bil och du backar ner i dem med bakhjulen så underredet tar i. -Har du då en för låg bil...?!
:lol:
Nu pratar du rent hypotetiskt om någonting som inte kan hända överhuvudtaget, ty jag har 2 cm extra markfrigång på min XC. Men det är ju inget ovanligt att folk kör över farthinder eller annat så underredet tar i, och självklart skyller problemet på transportstyrelsen då också. Möjligheten att den egna bilen kan ha för låg markfrigång och / eller att de körde för fort efter omständigheterna ska man inte prata högt om.
NordmanV8 skrev:Men visst. Med lägre profil blir det ju lite mindre gummi jämfört med ballong däck.. Det är fakta 8)
Se upp, nu får du löfgren på dig...
av Lövet
Så du tycker att vägar ska vara i sånt skick att det krävs en jäkla XC70 var att åka skadelös? Då har vi väldigt olika krav på vägunderhåll!
Jag tycker vi kan gå tillbaka till 20-talet också...
Så kan vi köra häst och vagn hela bunten. (ironi)...

Sen kan vi vara hur hypotetiska vi vill.

Torbjorn har all rätt att köra XC precis som vi andra har rätt att köra något annat ;)
Dessutom har vi faktiskt rätt att TYCKA precis vad vi vill också.
Att försäkringsbolaget inte ens yttrade något om storleken på mina hjul visar ju också på att det inte är något onormalt.
Det finns faktiskt bilar som i orginalutförande är betydligt lägre och med lågprofildäck som också måste kunna framföras på våra allmänna vägar. Vill du ha exempel, eller inser du nu att alla inte kör "XC" modeller. Kom in i matchen.

Angående hastighet så kan jag meddela att det var under inbromsning från 90. Så det var faktiskt UNDER rådande hastighet.

Sedan kan jag informera att dom var ute bara någon dag efter jag anmält det och åtgärdade dessa potthål.
Jag vet andra hål som inte blivit åtgärdade under lång tid.
Personligen tror jag det berodde på placeringen och "utformningen" av dessa potthål. (PO)
Väldigt tjat om XC, missade du föregående inlägg?

Om man tittar på bilden så ser man att det behövs ingen XC för att klara det lilla hålet. Jag förstår inte hur ni kommit fram till den slutsatsen. Sätt på normala fälgar så är problemet löst.
NordmanV8 skrev:Att försäkringsbolaget inte ens yttrade något om storleken på mina hjul visar ju också på att det inte är något onormalt.
De skulle antagligen inte ha yttrat något om du så kört direkt på fälgarna och lämnat däcken kvar hemma i garaget heller. Det visar bara att försäkringsbolaget är luttrade och betalar utan att undersöka omständigheterna, inget annat.

Men varför skulle du bry dig om försäkringsbolagets policy, så länge du tjänar på det och någon annan betalar är du väl nöjd och glad förstår jag. (PO)
Användarvisningsbild
av uno83
Hur vet torbjorn_75 hur potthålet såg ut? Jag har inte sett någon bild som NordmanV8 postat? Den enda bilden är ju i första inlägget, men den är ju från en annan person, och definitivt inte tagen på en 90-väg.
Undrar hur en ferarri eller en lambo ser ut med "ballongdäck" :roll: , om det nu är vad man måste ha på "fötterna" ??.
uno83 skrev:Hur vet torbjorn_75 hur potthålet såg ut? Jag har inte sett någon bild som NordmanV8 postat? Den enda bilden är ju i första inlägget, men den är ju från en annan person, och definitivt inte tagen på en 90-väg.
Precis. Jag pratar om det första potthålet.

Får man skador på sin bil av det är det något fel, och det är inte potthålet.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]