Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Så du tycker att vägar ska vara i sånt skick att det krävs en jäkla XC70 var att åka skadelös? Då har vi väldigt olika krav på vägunderhåll!
Jag tycker vi kan gå tillbaka till 20-talet också...
Så kan vi köra häst och vagn hela bunten. (ironi)...

Sen kan vi vara hur hypotetiska vi vill.

Torbjorn har all rätt att köra XC precis som vi andra har rätt att köra något annat ;)
Dessutom har vi faktiskt rätt att TYCKA precis vad vi vill också.
Att försäkringsbolaget inte ens yttrade något om storleken på mina hjul visar ju också på att det inte är något onormalt.
Det finns faktiskt bilar som i orginalutförande är betydligt lägre och med lågprofildäck som också måste kunna framföras på våra allmänna vägar. Vill du ha exempel, eller inser du nu att alla inte kör "XC" modeller. Kom in i matchen.

Angående hastighet så kan jag meddela att det var under inbromsning från 90. Så det var faktiskt UNDER rådande hastighet.

Sedan kan jag informera att dom var ute bara någon dag efter jag anmält det och åtgärdade dessa potthål.
Jag vet andra hål som inte blivit åtgärdade under lång tid.
Personligen tror jag det berodde på placeringen och "utformningen" av dessa potthål. (PO)
Användarvisningsbild
av uno83
Hur vet torbjorn_75 hur potthålet såg ut? Jag har inte sett någon bild som NordmanV8 postat? Den enda bilden är ju i första inlägget, men den är ju från en annan person, och definitivt inte tagen på en 90-väg.
Undrar hur en ferarri eller en lambo ser ut med "ballongdäck" :roll: , om det nu är vad man måste ha på "fötterna" ??.
Volvo xc70 2011 svårstartad

Och klart du kan och ska använda dieselvä[…]

Hallå! Plocka bort strålkastarna p&ari[…]

I storebrorsan V70 från samma årg&arin[…]

Hej! Tack! Den har nu varit tillbaka på ve[…]