Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ribban
CarMan skrev:33000:- låter som en nymonterings sats, inklusive allt.

en utbytes spelare är när du måste lämna tillbacka den gammla som pant, så renoveras den (den du får är en renoverad)
Enligt Volvo Haga Norra så är art.no 36050094 för 8543:- en utbytesspelare...dvs jag lämnar min trasiga.
Är det inte ngn som kan hitta ett art.no för den spelare ni pratar om. Känns som att det skulle spara mig en del tid,

Tack!
//Robban
Användarvisningsbild
av johnnype
Vi kan nog enas om att det inte finns en RTI DVD-enhet att köpa på Volvo för 1500kr. Det låter på tok för bra så det kan inte vara sant.
av jockep83
Kan inte riktigt enas om det... om de inte finns olika spelare... Min är iaf en vanlig DVD spelare så jag kan spela upp en film på tvn i bilen om jag vill... Jag ska kolla med killen jag pratade med och be att få art nr samt pris igen.... Kan ju inte vara möjligt att en DVD kan kosta 8000kr...
av Larzan
Det verkar vara min (o)tur nu.

Spelaren startar inte alls :(
Efter en lång stunds blå "Volvo RTI" på skärmen får jag upp felmeddelandet.
-" Kan inte läsa dvd. v.g. kontrollera.."
Byter skiva, och inget händer. Ingen snurrstart av dvd.

Felkod RTI 2100

Har väl hört någon gång att det låtit som att pickup'en inte hittar eller att skivan inte snurrar riktigt som det ska.

Finns det möjlighet att ta ut dvd-spelaren själv, i så fall hur?
Vad mer behövs om man vill att nästa spelare ska kunna läsa och visa filmer?
Förmodar att det är byte som gäller av dvd-läsaren i alla fall. (Lagom till semestern:( )
av WilliamB
öppnar tråden igen ifall någon är inne o läser om rti-enheterna. ag har en rti-dvd enhet tillsalu. suttit i min xc70 från 2007. ge mig ett bud!

Vissa årgångar har problem med skadade[…]

.. ska ta och rengöra någon dag fram&[…]

Den stora annons-tråden

Har aldrig tidigare hört talas om en pick-up […]

Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatten[…]