Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bäckis
jonasb84 skrev:Den slangen är hel har kollat nu..

Har upptäckt om man gasar halvgas och mindre så går bilen upp till varvstopp men så fort jag trycker fullt så klipper den tändningen eller bränsle..

kan det vara BTR som ger för mycket bränsle vid fullgas?

mvh Jonas
Prova med en annan tändspole....

Om den går för fett (för högt tryck) så borde den bara gå väldigt ojämt, inte klippa av och släppa ner varvet, om det inte är knacksensorn som går in och nödbryter tändningen.
Användarvisningsbild
av Bäckis
jonasb84 skrev:varför tror du det kan vara tändspolen?
Den startar buslätt :D

kan den få för lite sås på högre varv?

mvh Jonas
Är det överslag i spolen märks det inte så myccet förens högre varv och ökande temperatur i spolen.
Ang bränslet måste du isåfall prova med en tryckmätare som du kan se från kupén när du kör.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tändningen är inte justerbar, det är givaren på svänghjulet som bestämmer den. Kamaxeln ändrar bara ventiltiderna.
av jonasb84
har lossat skruvarna mellan katt och främreröret och starta och den lät som en bil utan avgassystem :D

va ute och testa vart precis samma fel. va på en verkstad han sa kanske kamrem men något med tändningen iaf sa han.. men vad kan det vara han kunde kolla på den om en vecka :/
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]