- sön 27 feb 2011, 13:59
Inte är jag ett dugg förvånad över att merparten av de ledande biltillverkarna utan pardon ratat den ur produktionssynpunkt trots allt ganska enkla etanolen sedan dag ett till förmån för helt andra tekniker. Gas är en utav dem, se bara på taxibolagen som öppet visat sin besvikelse över etanolen och istället handlar NGT- och AFV-bilar samt snåla dieslar (Mercedes Bluetec m. fl.).
andreas_lofgren skrev:Inte otroligt! Någonstans längs vägen lär folk börja inse att kombinationen av ett allt annat än miljövänligt produktionsled och kasst energiinnehåll inte håller i längden - snittar själv 1,77l/mil över de 780 mil som den "miljövänliga" bilen rullat vilket är skrattretande :lol:betterlead skrev:I min kristallkula kostar dieseln 18:-/liter om fyra år. E85 ca en dryg tia. Men det är bara som jag kraxar nu när jag själv bytt till det miljövänligare alternativet.I min kristallkula kan E85 tappa sin skattefrihet och kosta 16kr/litern framöver. Vi får se vem som har rätt...
Inte är jag ett dugg förvånad över att merparten av de ledande biltillverkarna utan pardon ratat den ur produktionssynpunkt trots allt ganska enkla etanolen sedan dag ett till förmån för helt andra tekniker. Gas är en utav dem, se bara på taxibolagen som öppet visat sin besvikelse över etanolen och istället handlar NGT- och AFV-bilar samt snåla dieslar (Mercedes Bluetec m. fl.).
V90 D3 AWD R-Design MY17 | XC90 D5 AWD Inscription MY17 | S90 D5 AWD Inscription MY17