Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hemulen
Kan ju manuellt köra huvudbränslepumpen under bilen,funkar den då kanske felet finns i reläcentralens eller säkringsscentralens jordplint ska nog finnas en sådan om jag ej felunderrättad är. :)
Användarvisningsbild
av Jocke S.
JovEN skrev:Jag provade både med lambda sonden ur och i kopplad.
Lambdasond ikopplad:
övre: så stod det 30.1 kOhm
nedre: så stod det 5 Ohm
Lambdasond urkopplad:
övre: stod det runt 37 kOhm
nedre: Inget utslag

Provade också att lägga tolv volt på båda klämmorna, tycker att förpumpen borde gå med hörde ingenting i alla fall.
Du har avbrott i förpumpens anslutning. Samt antingen kontaktresistans mot huvudpumpen eller kass huvudpump. Mät resistansen direkt på huvudpumpens kontaktstift.
av Hemulen
Sladden som går från huvudpumpen till jordplint i säk/reläcentral är svart, sedan i sin tur jordas den i kopplingsplinten bakom styrboxen för bränsleinsprutningen på höger sida vad jag kan se. :o
Användarvisningsbild
av JovEN
Jorden till huvudpumpen är hel, den har jag kollat. Tänkte prova att koppla direkt från batteriet till den imorgon. Men finns det några speciella ställen som det lätt kan bli kabelbrott? Så man kan börja kolla där innan jag plockar loss resten av inredningen.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
JovEN skrev:Jorden till huvudpumpen är hel, den har jag kollat. Tänkte prova att koppla direkt från batteriet till den imorgon. Men finns det några speciella ställen som det lätt kan bli kabelbrott? Så man kan börja kolla där innan jag plockar loss resten av inredningen.
Innan du river ner bilen, så kolla resistansen direkt på huvudpumpen (under bilen).
Användarvisningsbild
av JovEN
Har jobbat mycket nu i veckan så har inte hunnit kolla något på bilen, men idag så provade jag att koppla direkt ström från batteriet till pumpen, den var stendöd i alla fall.
Mätte upp och jag har 12 volt till huvudpumpen.

Så nu vet jag vad det är för fel. Får fixa fram en bränslepump och hoppas på att bilen går sedan

Jag tvättar extremt! sällan. Aldrig i ma[…]

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte […]

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]