XC90_Executive skrev:Vad skulle man ha tjänat designmässigt på att ta bort ett reservhjul, som isåfall 99,99% av tiden hade legat under bagagerumsgolvet?
Ponera att man har en ny typ av lösning i bakvagnen för att få en mer körglad bil (bland annat). Det gör att det blir ont om plats neråt i bagageutrymmet. Om man hade lagt i ett reservhjul så hade bagaget blivit ännu mindre än det redan är.
Att inte ha reservhjul är inget nytt fenomen. Att påstå att man bara för detta skulle gå tillbaka till stenålderslösningar på andra punkter, lampor i detta fallet är bara löjligt. Tillför inget i diskussionen mer än att det blir OT.
Det är bara att gilla läget, eller välja ett annat märke som har reservhjul (vilket blir i princip omöjligt).
Jag ser det bara som en design sak att ta bort reservhjulet!
Ponera? Har dem gjort en ny bakvagn till V60 eller inte? Har Volvo inte gjort det så skriv inte "att ponera" utan istället skriv att dme har gjort det!!
Spelar ingen roll om det inte är ett nytt fenomen att ta bort reservhjulet, det är dåligt! Det är ett faktum att många biltillverkare har tagit bort reservhjul, dåligt! Det är ett faktum att många biltillverkare har gjort ett simpelt byte av lampa till en komplicerade sak, dåligt.
Det
är löjligt att höra att man inte skall ta upp förändringar som biltillverkarna gör som blir det till det sämre!!
Eftersom du gillar att
ponera så kan vi
ponera lite mer. Faktum är att Volvo har nu tagit bort reservhjulet och domkraften från V60.
Ponera du själv inte äger en domkraft sedan tidigare.
Ponera att Volvo följer med dem övriga biltillverkarna och gör det simpla lampbytet till något komplicerat. Att man måste pumpa upp bilen och skruva bort hjulet för att komma åt lampan. Eftersom många skriver att folk inte byter reservhjul vid en punktering utan väntar på Volvo Assistans istället så betyder det att dem åker in till Volvo för att byta en simpel lampa. Vips så tjänar Volvo ännu mera pengar för egentligen ett simpelt lampbyte...