- sön 14 nov 2010, 18:47
Visar det 1-1-1 nu och lampan är fortfarande tänd. Eller har jag fattat fel?
Moderator: Moderatorer
*pettson* skrev:Visar det 1-1-1 nu och lampan är fortfarande tänd. Eller har jag fattat fel?nej den visade 1-1-1 då jag hade nollat koderna men så fort jag vrider om tändningsnyckeln så får jag 3-1-2 så felet ligger fortfarande på.
Sevenfold skrev:lampan lös till och från och abs:en funkade inte alls, bytte relät på hans volvo 850 -92a idag och nu funkar det utan felkoder lr problemReläet kan inte skapa felkod 3-1-2 så reläet är uteslutet ur den synpunkten. Reläet sköter spänningen till systemet. Finns inte spänning så tänds lampan och systemet kopplas ur. Det fungerar som med motorlampan. Det finns inte ETT fel som tänder den. Det finns sådär..24 eller nåt.
*pettson* skrev:Pettson :)Sevenfold skrev:lampan lös till och från och abs:en funkade inte alls, bytte relät på hans volvo 850 -92a idag och nu funkar det utan felkoder lr problemReläet kan inte skapa felkod 3-1-2 så reläet är uteslutet ur den synpunkten. Reläet sköter spänningen till systemet. Finns inte spänning så tänds lampan och systemet kopplas ur. Det fungerar som med motorlampan. Det finns inte ETT fel som tänder den. Det finns sådär..24 eller nåt.
vrålvolvon skrev:Du kan göra det enklast möjliga, eftersom systemet klagar innan du ens hinner köra nånstans så pratar vi om vad som tolkas som avbrott.*pettson* skrev:Visar det 1-1-1 nu och lampan är fortfarande tänd. Eller har jag fattat fel?nej den visade 1-1-1 då jag hade nollat koderna men så fort jag vrider om tändningsnyckeln så får jag 3-1-2 så felet ligger fortfarande på.
(det var jag som var otydlig i texten)
men alltså vart kan felet ligga nånstans då kablarna verkar vara korsade mellan HF och VB?
diagnosen säger fortfarande HF så kan jag utesluta alla andra hjulgivare och kransar?
MVH/Nicklas.
ÖIVIN skrev:Hade liknande fel på min V70 -97. Det visade sig att det var dåliga lödningar i ABS-boxen. Lödde om den och sedan fungerar den. Kostade mig ingenting förutom lite tid men Volvo skulle ha c:a.8000 för att laga detta.I styrboxen menar du?