Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
olindh skrev:Jag tänkte om det kunde vara så att du har 97ans styrbox för bränslet. Kolla vad det är för nummer på den, det är numret som börjar på 026...
Vilken betydelse har detta då?
Eftersom boxen är plomberad vill jag veta innan om det är värt besväret att kolla.
Användarvisningsbild
av olindh
Med den styrboxen drar bilen mer bränsle och det var väl det som var problemet? Jag tänkte inte på att den var "plomberad", kanske inte är värt att kolla då.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Nu har ju förbrukningen gått ner efter hjulbytet, så kanske beror det på sommardäcken av tvivelaktig härkomst.
Hade det inte blivit en så stor skillnad så hade man kanske fått fortsätta "felsöka", och då kanske det hade varit värt att kolla upp. Men just nu får det nog va! :wink:
av PTV
Sänkte min egen bränsleförbrukning radikalt genom att kolla lufttrycket i däcken 225/45-17 som var rent för lågt samt lastade ur allt bra att ha i kofferten som vägde en hel del och vips så var bilen både trevligare att köra samt drog mindre bränsle.Måste ju vara värdlens bästa och billigaste ekonomitrimning.
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]