Nu har jag bytit motortempgivaren, temperatursensorn, den som sitter vid 3e cylindern under insuget och den har 2 flata stift, när jag sedan hade låtit bilen stå ute i ca 1 timme nu på kvällen i kylan så var den fortfarande svårstartad. :S
Och fläkten, Den funkade skit fint på en gång efter att jag bytt tempgivaren. funkade på tomgång och precis när man startat bilen och allt. och sen nu på kvällen när bilen också var svårstartad så funkade fläkten inte på en gång utan efter ca 50 - 100 m körning så började den funka. och sen funkade den hela åkturen oavsätt om vi stog stilla lr gasade lr rullade på friläge, så det blev ju mycket bättre när jag böt givaren, plus att tempmätaren på instrument panelen vet jag att den funkar som den ska nu också, den kanske inte hade något med tempgivaren att göra men testade att låta bilen gå med för lite vatten i så att jag skulle se om den gick upp. och det gjorde den. Så frågan är, kan det vara nå fel med kabeln till givaren just när bilen är kall? lr hade kallstartproblemen kanske inte ett skit med givaren att göra, även fast det borde haft det eftersom att fläkten blev ju bättre. Då borde givaren varit kass, plus att jag fick felkod på den, kanske var eftersom att jag satt dit fel givare först men ändå, fläkten blev ju fortfarande nästan helt bra.
Det skulla är också att om man går in här:
http://www.swedishautoparts.com/940/vol … nsors.html
940 1994-1995 Ambient Air Temp Sensor ECT outside air sensor OES
940 1991-1993 Ambient Air Temp Sensor OES
Min bil är en 93a men felkoden stog det ECT på. och det står ju för 94 - 95, men kanske är samma. Det skumma är att på bilden så visar den en grej med 2 runda stift, och grejen som jag böt hade ju 2 flata stift?