Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andez
Jo motormässigt kanske men A4:an som svärfar har är i en komfortklass för sig jag har alldrig kört/åkt en bil som den och har svårt att se att v70 också har den komforten.
men det lutar mer och mer åt att det blir en v70... volvo har alltid gjort bra bilar och har vart nöd med mina 2 tidigare volvobilar så borde inte bli missnöjd med att byta upp mig till en lite nyare...
men jag har läst att det är skillnad på lastutrymmet i v70 och v70II elelr hur dom nu uttryckte det är det som fas 1 och fas 2? = bättre utrymme i bilar från 00 och frammåt?
av Andez
har kollat på v70:s från både före 00, 00 och efter 00 men har inet tänkt på skillnaden fören du visade dessa två bilder... tackar :) då borde man alltså satsa på en v70 diesel från 00 eller nyare...
av Andez
nu börjar jag bli förvirrad är alla v70 -00 = V70N? dessutom varför drar en v70n -01 mer än en v70 99? iofs bara 0,03 mer men iaf....
det är ju som tidigare nämnt inte så gott om dieselbilar under 50k speciellt inte om man vill ha en manuell.
något särskilt man bör tänka på om man kollar på en bil från 00 eller nyare kontra en 00 eller äldre?
'hur pass försiktig skall man vara med importer? och vad finns det egentligen för alternativ till en v70?

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]