Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
olje lakage mellan motor o låda kan bero på flera saker.
ett tag så hade man problem med att olja ran igenom gängorna i vevaxeln, där svänghulet var fast skruvat. sen kan man ha en sliten vevaxeltätning.
Båda dessa saker kräver att lådan demonteras & eventuellt byts då även kopplingen, kostar alltså 6-8000:-

Men det kan också vara så att vevhusventilationen är igensatt o har orsaket detta på grund av övertryck, då blir det i aldra värsta fall dessa 8000:- + 10000:- för vevhusventiletion med rengöring trog o byta av visentliga ditaljer.
Så där har du en utgift på 18 000:-
Men om du ska köpa en V70 så finns det ju många att välja på, så varför välja denna. om du trotts allt vill ha denna så ska du ju dra av lite för sveda o verk, vem vill gå plus minus noll på att köpa en bil man kan använda direkt, jämfört med en man måste lämna in på lagning innan man kan andvända den.
så om denna är 25000:- billigare än en likadan, så är det bar att slåtill.

på detta sett resonerar ialla fall jag när jag gör bilaffärer, sen kan man ju få leta ett tag innan man hittar en bil...
av Xekich
Hej igen!

Det blev inget med den ursprungliga bilen som denna tråden från början handlade om utan en annan.. Nu är man stolt ägare till en V70 -06 Sport edition med 6500mil på mätaren, underbar bil att köra!

Tack för alla tips och råd!

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Volvo car UX

Hur vet jag om min Volvo omfattas av uppdateringen[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]