- sön 13 dec 2009, 21:25
Jag mins inte riktigt, men tror det var 18cm som tankarna skäl i dagsläget. patentet är inte klasr med nya tanken, med den kommer man ner i 11cm tror jag.
Det är samma mått på ståltank & komposit tank, skilnaden är pris & vikt
Emiljonsson7 skrev:Märkligt! hade man inte sagt att det "bara" skulle stjäla 12 cm av bagagehöjden? På bilden i länken ovan ser det ut att varta närmare 20cm? Kanske är det för att de var tvugna att överge ståltankarna till förmån för dito av kompositmaterial vilket det stått en del om. Är det någon som vet hur mycket höjd som försvinner?
Håller med er övriga kring att bagagelösningen inte är en höjdare. Min förrförra bil var en Bi-fuel där det bara var 30 liter bensin men å andra sidan var hela bagaget kvar. En RIKTIGT bra ochg RIKTIGT billig bil att köra. Inget effektmonster men helt OK" För mig som bor i storstadsregion fungerade det bra med liten bensintank.
Jag mins inte riktigt, men tror det var 18cm som tankarna skäl i dagsläget. patentet är inte klasr med nya tanken, med den kommer man ner i 11cm tror jag.
Det är samma mått på ståltank & komposit tank, skilnaden är pris & vikt
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.