Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JanneH skrev:
sidhabo skrev: Finns info i Informationstråden, längst upp i forum, om hur man enkelt "bygger" läsare med en diod och en tryck-knapp.
Har du lust att länka vet ej om jag hittade rättt- Mvh Janne
Sorry Janne, jag lurade dig lite ... Den där Informationstråden är för 700-900 forumet :oops:
Dessutom var den länken jag tänkte på nedlagd i den tråden. Men i stort sett var det samma ide som du fått av Ketto. Han var listig nog att sno en platta från en bil med "gamla" systemet, där man läser av felkoderna i motorrummet. Men det går bra även med en lös tryck-knapp och en diod.
Enda som fattas från den döda länken är beskrivningen av hur man kopplar det i OBD2 uttaget.
Ska se om jag hittar det nån annanstans ....
Alternativt kan du handla denna dosa , men det blir lite dyrare. Obs, jag har inte testat den själv så man bör väl fråga Biltema om den funkar i den bil man har.
http://www.biltema.se/products/product. ... mId=139177
Men den borde nog funka. Jag fattar den enbart som en lite flottare förpackning än om man bygger en själv.
Ok, har snokat runt lite och verkar inte lira. Enligt fler. Men hade ju varit smidig.

Borde ju va någon som har ett schema på blinkmojjen =)
Finns beskrivet i volfcr men lite svårt att tyda tycker jag iaf.
Jag hittar inlägg både som säger att det funkar med din bil och såna som säger att det inte funkar :roll:
Man kan i alla fall handla den på öppet köp och testa.
Du har tydligen
ISO 15765 (CAN-BUS)
i din bil. Vilket ska funka med den dosan.
sidhabo skrev:Jag hittar inlägg både som säger att det funkar med din bil och såna som säger att det inte funkar :roll:
Man kan i alla fall handla den på öppet köp och testa.
Du har tydligen
ISO 15765 (CAN-BUS)
i din bil. Vilket ska funka med den dosan.
Ahaa låter intressant. =)
Men hur vet man det där med iso hit och dit?
Men om du är road av att pilla lite är det bara att handla en 12V diod och en tryck-knapp samt lite lös-sladd. Och följa PDFen du hittade. Synd att jag inte har OBD2 själv. Annars skulle jag testa :mrgreen:
För att dela med mig lite: Biltemas CR-101 fungerar INTE med Fenix, däremot funkar lysdiodbygget utmärkt! Detta baserat på test på min egen V70 med Fenix och kompisens 850 -97, även den 2,5 10v Fenix.
Redlös skrev:För att dela med mig lite: Biltemas CR-101 fungerar INTE med Fenix, däremot funkar lysdiodbygget utmärkt! Detta baserat på test på min egen V70 med Fenix och kompisens 850 -97, även den 2,5 10v Fenix.
Ok, provar mig på detta. Om tar en diod 5v sätter man då 1k8ohm motståndet på plusbenet då?
Kan man köra med en 12v lampa? Eller drar den för mkt?

Förresten, jag tror även att något[…]

Som sista kronverket på inredningen så[…]

En PST sa att paketet sitter med sträckbultar[…]

• Rekommenderas att: • först &ari[…]