- ons 13 maj 2009, 11:50
#288160
Åker en 140-hästare och har inga större problem med vare sig soppaförbrukning eller att den är "tokslö". Pendlar 7,5 mil enkel resa till jobbet och brukar ligga kring 0,75-0,78 i förbrukning, hastigheten brukar vara 110-120 på sommaren och runt 90-100 på vintern. Ligger jag däremot i 130-140 så vill den har runt 0,85-0,88. Har fått den att dragit över litern en gång men det var med en 4P med alukåpa och hastighet över det tillåtna. ;)
Visst, det är absolut ingen racer men så slö som endel säger håller inte jag med om iaf. Beror helt och hållet på vad du har för krav som zoran redan varit inne på. :)
Jag gick från en V40 2,0T med chip och avgas och klarar mig förvånansvärt bra med sugisen, personligen så märker jag av effektminskningen allra mest när jag hakar på släpvagnen så ska du dra mycket så är nog 2,5T ett bättre väl även om det går med sugisen.
Saknar dock V40:n för det var en roligare bil att köra men det är ju en lite annan biltyp också samt att det satt chassiesats på den. V70N är ju inte direkt en rolig bil oavsett om det är en sugis eller 2,5T, skulle det mot förmodan bli Volvo för mig igen så blir det en V50 T5 AWD vilket är den enda V50:n med AWD. :)
Visst, det är absolut ingen racer men så slö som endel säger håller inte jag med om iaf. Beror helt och hållet på vad du har för krav som zoran redan varit inne på. :)
Jag gick från en V40 2,0T med chip och avgas och klarar mig förvånansvärt bra med sugisen, personligen så märker jag av effektminskningen allra mest när jag hakar på släpvagnen så ska du dra mycket så är nog 2,5T ett bättre väl även om det går med sugisen.
Saknar dock V40:n för det var en roligare bil att köra men det är ju en lite annan biltyp också samt att det satt chassiesats på den. V70N är ju inte direkt en rolig bil oavsett om det är en sugis eller 2,5T, skulle det mot förmodan bli Volvo för mig igen så blir det en V50 T5 AWD vilket är den enda V50:n med AWD. :)