- mån 15 dec 2008, 21:14
#242230
Förr: plåtreflektorer.. med riktigt svindyrt krom med ordentlig förkopprad prepp.
Idag: Plastreflektorer som inte tål ett endaste dugg egentligen.
kl012 skrev:Kan vi vara enormt tydliga med att marginalerna gått enormt nedåt?..CP2 skrev:Stoppa du i dina starkare lampor, det lär du ju göra ändå oavsett vilka goda råd du än får från någon här inne. Har du en ovanlig tur kanske reflektorerna klarar det men sannolikt inte eftersom de inte är avsedda att användas tillsammans med så starka lampor utan endast med den styrka på lampor som det står i instruktionsboken. Lycka till. Gnäll inte efteråt.Det finns väll knappast någon anledning till att gnälla om saker går sönder. Vill man vara säker på att en bil aldrig får problem så får man väll ha den stående i ett garage för gott.
Och biltillverkare lär nog gjöra som alla andra som tillverkar någon produkt. Att dom givetviss har marginaler på allt dom rekomenderar. Om det står 55w så lär dom inte rasa samman om man ökar till 65w tillexempel. Så det intresanta är hur stora marginaler volvo använder i sina bilar nu för tiden.
Jodå jag lyssnar på vad folk har att säga i frågan. Men jag är lite mer intreserad av om någon har erfarenhet av just den här bil modellen. Att bara grunda sina åsikter på vad man tror att det borde vara är inte så givande, även om alla åsikter är välkomna. Och eftersom jag aldrig fått problem med reflektorerna på andra bilar så borde det rimmligen vara olika kvalite på olika bil märken och även på olika modeller från samma bil märke.
Förr: plåtreflektorer.. med riktigt svindyrt krom med ordentlig förkopprad prepp.
Idag: Plastreflektorer som inte tål ett endaste dugg egentligen.