Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
kl012 skrev:
CP2 skrev:Stoppa du i dina starkare lampor, det lär du ju göra ändå oavsett vilka goda råd du än får från någon här inne. Har du en ovanlig tur kanske reflektorerna klarar det men sannolikt inte eftersom de inte är avsedda att användas tillsammans med så starka lampor utan endast med den styrka på lampor som det står i instruktionsboken. Lycka till. Gnäll inte efteråt.
Det finns väll knappast någon anledning till att gnälla om saker går sönder. Vill man vara säker på att en bil aldrig får problem så får man väll ha den stående i ett garage för gott.

Och biltillverkare lär nog gjöra som alla andra som tillverkar någon produkt. Att dom givetviss har marginaler på allt dom rekomenderar. Om det står 55w så lär dom inte rasa samman om man ökar till 65w tillexempel. Så det intresanta är hur stora marginaler volvo använder i sina bilar nu för tiden.

Jodå jag lyssnar på vad folk har att säga i frågan. Men jag är lite mer intreserad av om någon har erfarenhet av just den här bil modellen. Att bara grunda sina åsikter på vad man tror att det borde vara är inte så givande, även om alla åsikter är välkomna. Och eftersom jag aldrig fått problem med reflektorerna på andra bilar så borde det rimmligen vara olika kvalite på olika bil märken och även på olika modeller från samma bil märke.
Kan vi vara enormt tydliga med att marginalerna gått enormt nedåt?..
Förr: plåtreflektorer.. med riktigt svindyrt krom med ordentlig förkopprad prepp.
Idag: Plastreflektorer som inte tål ett endaste dugg egentligen.
av blueride
Du har en poäng där pettson, en del saker var faktiskt bättre förr.

Jag har haft 100w halvljus ca 1.5 år typ 6000 mil nu på min 855-97a och reflektorerna verkar stå pall, helljusen har jag inte bytt men där har jag xtraljus hjälper till.

/marcus
av kl012
blueride skrev:Du har en poäng där pettson, en del saker var faktiskt bättre förr.

Jag har haft 100w halvljus ca 1.5 år typ 6000 mil nu på min 855-97a och reflektorerna verkar stå pall, helljusen har jag inte bytt men där har jag xtraljus hjälper till.

/marcus
Tack för det exakt vad jag ville veta :D
Tomas88 skrev:Vilka andra bilar har du testat med starkare lampor i?
Ja det har väll blivit några bilar genom åren. Amazon, 142,145, 245, Nissan sunny nissan bluebird Ford taunus Ford sierra Ford granade. Mazda 929 Jeep grand Cherokee. Fast den sist nämda hadde bara glasen limmade så dom klarade inte värmen. Jag har säkert glömt en del bilar just nu. Men av dom här så har jag bara fått en smält kontakt på en av bluebirden. Och dom första bilarna hadde jag bara 100w i, tror det var i någon av 245 som jag började med 130/90w.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Nu när ändå frågan är på tal, jag har ju dom stora strålkastarna på min -93a dvs H4.
Hur är det på dessa, är det ordentliga reflektorer i plåt eller hur är det!?
Vågar man sig på att stoppa i lite starkare lampor i dessa, vore ju bra om man kunde fått lite fler watt på helljuset.

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]