Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev: Nej dom har samma grill
Vad är då skillnaden mellan:

9190438 Kylargaller

och

8662494 Grill 75:th Anniversary Edition

? :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:
CarMan skrev: Nej dom har samma grill
Vad är då skillnaden mellan:

9190438 Kylargaller

och

8662494 Grill 75:th Anniversary Edition

? :roll:
jag har inga volvo nummer i huvet, man det är samma gril på dom bilar vi pratar om
av Noodles
Jag har kollat efter Jubileumsmodellen ett tag, och har inte sett någon med annan grill än den jag var och tittade på i helgen.
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev:jag har inga volvo nummer i huvet, man det är samma gril på dom bilar vi pratar om
Ja det ser ju så ut om man tittar på bilden..
undras just varför det finns 2 art nr då?

finns ju 2 art nr på själva diagonala plasten på grillen (den med volvotexten i) oxå. en för alla vanliga och en för 75:th Anniversary Edition :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:
CarMan skrev:jag har inga volvo nummer i huvet, man det är samma gril på dom bilar vi pratar om
Ja det ser ju så ut om man tittar på bilden..
undras just varför det finns 2 art nr då?

finns ju 2 art nr på själva diagonala plasten på grillen (den med volvotexten i) oxå. en för alla vanliga och en för 75:th Anniversary Edition :roll:
dom jumilaums bilar som jag sett i bilhallarna har samma grill, det är allt jag vet.
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev: dom jumilaums bilar som jag sett i bilhallarna har samma grill, det är allt jag vet.
Du är inte ensam, jag har aldrig helelr sett nån annan grill, och inte heller dom jag frågat vet nått heller.

ett dom mysterium som jag bara "måste" lösa 8)
av Noodles
Jahaja, på torsdag ska den hämtas 8)

Bild
(klickbar bild)

Man är svag.. bara att erkänna, men det ska bli kul med en ny och fin bil.
(inte för att 745an från -87 inte är det men.. :wink: )
av Cobramannen
Tjenare!

Jag står i samma val-situation som du gjorde! Jag väljer mellan Jubileum, Ocean samt även Sport (-04, och lite dyrare). Jag tycker alla dessa utgåvor är riktigt snygga, men vet inte riktigt vad man ska satsa på. Hur går din bil? Kan man få ett utlåtande kanske...?

Vilken utrustning är värd att leta efter? Den integrerade telefonen t.ex. verkar smart tycker jag.
av Noodles
Hej!

Den går fint, inga stora konstigheter, visst klonk finns i framvagnen, ett av dörrlåsen har dött (men Volvo stod för 50% av kostnaden då bilen inte var äldre än 4år eller nå sånt), lite av 'det vanliga' alltså. :)

Jag valde Jubileumen för att den kommer med vinge (långt ifrån alla Ocean som har det), och för att den hade lackade sidolister, tycker även Thorfälgarna är snyggare än Oceans Sentinal, Thorfälgarna är visserligen utbytta nu men ändå...

Min bil har ingen övrig utrustning (integrerade barnstolar bak, vet ej om detta är med i paket eller om förra ägaren valde till det) förutom den som ingick i Jubileumen, ingen telefon eller liknande alltså.

Lycka till med ditt val, vilken du än väljer så tror jag du blir nöjd!
Användarvisningsbild
av v70 ocean race
Grattis till den nya bilen o ja ser på kortet vart du har köpt den
Han har mycket bra o fina bilar.
Var själv i samma sitts men det blev en "ocean race" för alla volvo
v70 är ju silver vilket är snyggt men man vill ju vara lite annorlunda :) :)
Valde automat vilket ja inte ångrar ligger i snitt på 1l/m
billigare på lång körning.Kör mycket häst vilket är underbart
med automat

Har inte märkt nåt och kameran funkar s[…]

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag lig[…]

Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Jag köpte en ny XC70 av 2012 års modell[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]