Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Pumba skrev:Måste det vara 3 separata relän,? Monterade idag 3 st navigator med xenon konv,50w. med orginal satsen,, Funkade åtminstone den lilla provturen jag gjorde .

Var det dumt att göra så eller vaddå?? :roll:
Njae. Det värsta som kan hända är att relät går sönder. Vad var det för relä? 30A? Jag använde ett 30A relä till 3x100w halogen på 240n jag hade innan och det funkade bra under den tiden jag hade det (ca 1,5 år). Xenon tar tydligen extra mycket just i startögonblicket (gör visserligen halogen också, men ej lika mycket).

Eventuellt kan ett klent relä ge lite mer spänningsfall.
Användarvisningsbild
av falcon
har du riktigt otur så kan kontakt blecket i relät bli "svetsat" då kan du inte slå av härligheten utan att behöva in under huven.
av Pumba
Ush då, låter ju inte så bra,
40A är relät på....Får väl kanske fundera på att fixa flera relän då.
Användarvisningsbild
av falcon
japp efter en del pillande så sitter dom på plats, det lilla jag har hunnit att testa dom så verkar dom lysa utav bara he*v*te.
Lite små jobbigt att gömma balasterna snyggt, annars enkelt.
plockade bara (+) och (-) från org styrningen så kan man slå av och på dom innifrån bilen.
Dock så är det irriterande att man måste slå knappen varje gång bilen har vart avstängd.
Vad kostar en uppgradering så man slipper det i fram tiden?
av carpe_nemo
falcon skrev:japp efter en del pillande så sitter dom på plats, det lilla jag har hunnit att testa dom så verkar dom lysa utav bara he*v*te.
Lite små jobbigt att gömma balasterna snyggt, annars enkelt.
plockade bara (+) och (-) från org styrningen så kan man slå av och på dom innifrån bilen.
Dock så är det irriterande att man måste slå knappen varje gång bilen har vart avstängd.
Vad kostar en uppgradering så man slipper det i fram tiden?

Nyfiken på hur du kopplade allt! du använder tre reläer som är kopplade till orginalstyrningen, hur funkar det (dvs är det nån förgrening mellan dem med tre kablar från reläerna som går ihop till en?) lite okunnig inom det här :shock:
Användarvisningsbild
av falcon
Japp 3st, i orginal kontakten så finns det + och - dessa drog jag bara till stift 85 och 86 ( tror det var det dom hette iaf) till alla 3 reläerna.
Matningen till reläerna samt från reläerna till ballsterna så använde jag 1 st 6 kvadrat kabel till varje.
till jorden (-) så använde jag 1st 6 kvadrat kabel till varje ballast. (det går ju lika mkt ström i - som i +).
Användarvisningsbild
av henka35
Pumba skrev:Måste det vara 3 separata relän,? Monterade idag 3 st navigator med xenon konv,50w. med orginal satsen,, Funkade åtminstone den lilla provturen jag gjorde .

Var det dumt att göra så eller vaddå?? :roll:
Det räcker med ett 40A relä

//Henrik
Användarvisningsbild
av andreas 80
Tar upp denna tråden igen...
Jag undrar om det är någon som vet vilket art.nr kontaktdonet som man kopplar in i kontakten under luftburken har. Och kommer kontaktdonet med några sladdar framdragna, eller måste man köpa till dem med?

Jag var inne och pratade med en försäljare på bilia, men han hittade inte den. Han ville sälja på mig hela kabelsatsen.

Jag har redan extraljusknappen, kablage & relä är framdraget, endast anslutning mot kontakten kvar.

Mvh
Användarvisningsbild
av falcon
Jag tog bara en sk kabeltjuv som jag anslöt förekontakten, då är ju inte kontakten förstörd för framtida bruk.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]