- tis 12 aug 2008, 19:29
Hade jag varit du så hade jag betalt extra på billånet, inte minst med tanke på ränteläget. Du får säkert tillbaka en del av pengarna om du säljer privat med bk monterat men pengarna gör mer nytta om du amorterar vågar jag påstå. Dessutom, ju mindre skuld, desto kortare tid tills du kan byta bil igen ;)
sand3rs skrev: Dessutom, är i valet och kvalet om det är värt 18000kr för bk:et (lackat och monterat) . Visst, mycket snyggare men samtidigt mycket pengar och frågan är ju om det helt enkelt är värt det, när man i mitt fall istället kan använda pengarna till att betala av lite extra på billånet.Jag tycker faktiskt att C30'n funkar väldigt bra utan också. Även om det blir snyggare med det så är förbättringen i mitt tycke inte lika markant som på S40/V50. Kanske för att C30'n har en mer spännande design i övrigt så att den inte behöver bodykittet.
Vad hade ni gjort?
Hade jag varit du så hade jag betalt extra på billånet, inte minst med tanke på ränteläget. Du får säkert tillbaka en del av pengarna om du säljer privat med bk monterat men pengarna gör mer nytta om du amorterar vågar jag påstå. Dessutom, ju mindre skuld, desto kortare tid tills du kan byta bil igen ;)