- mån 26 maj 2008, 09:53
Spekulerar också i en vit XC70 just nu. Har haft två silverfärgade bilar på raken, och när det gäller XC70 finns det inte så jättemånga färger att välja på. På Blocket är 99% av 08:orna Oystergrå eller Silvermetallic, vit känns då bra just nu trots vännernas påpekanden om taxi-varning och annat.
Det att man skulle få mindre betalt för en vit bil vid inbyte:
Min fd. V50 2,0D -05 Silvermetallic (en "bra" färg enl. alla handlare), bytte den -07 vid 6000 mil, handlaren: Visst den är rätt ny, men jag kan inte ge så mycket för den, den har ju rullat så mycket...
Min nuvarande V50 D5 -07 3000 mil Electric Silver Metallic (också en "bra" fär enl. alla handlare), var jag till handlaren med nyss med och värderade, handlaren: Jorå, den har ju inte rullat så mycket, men den är ju rätt gammal, jag kan inte ge så mycket för den...
Slutsats: handlare vill inte ge mycket för någon bil 8)
Det att man skulle få mindre betalt för en vit bil vid inbyte:
Min fd. V50 2,0D -05 Silvermetallic (en "bra" färg enl. alla handlare), bytte den -07 vid 6000 mil, handlaren: Visst den är rätt ny, men jag kan inte ge så mycket för den, den har ju rullat så mycket...
Min nuvarande V50 D5 -07 3000 mil Electric Silver Metallic (också en "bra" fär enl. alla handlare), var jag till handlaren med nyss med och värderade, handlaren: Jorå, den har ju inte rullat så mycket, men den är ju rätt gammal, jag kan inte ge så mycket för den...
Slutsats: handlare vill inte ge mycket för någon bil 8)