NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Spekulerar också i en vit XC70 just nu. Har haft två silverfärgade bilar på raken, och när det gäller XC70 finns det inte så jättemånga färger att välja på. På Blocket är 99% av 08:orna Oystergrå eller Silvermetallic, vit känns då bra just nu trots vännernas påpekanden om taxi-varning och annat.
Det att man skulle få mindre betalt för en vit bil vid inbyte:

Min fd. V50 2,0D -05 Silvermetallic (en "bra" färg enl. alla handlare), bytte den -07 vid 6000 mil, handlaren: Visst den är rätt ny, men jag kan inte ge så mycket för den, den har ju rullat så mycket...

Min nuvarande V50 D5 -07 3000 mil Electric Silver Metallic (också en "bra" fär enl. alla handlare), var jag till handlaren med nyss med och värderade, handlaren: Jorå, den har ju inte rullat så mycket, men den är ju rätt gammal, jag kan inte ge så mycket för den...

Slutsats: handlare vill inte ge mycket för någon bil 8)
XC90_Executive skrev:En vit XC70 med dom nya 19" i diamond cut hade varit grymt snyggt!
Synd att inte Pärlemorvit fanns i Sverige som sagt... C30 och XC60 har en Cosmic Vit Metallic, hoppas att den kommer som tillval till fler bilar...
plamek skrev:
XC90_Executive skrev:En vit XC70 med dom nya 19" i diamond cut hade varit grymt snyggt!
Synd att inte Pärlemorvit fanns i Sverige som sagt... C30 och XC60 har en Cosmic Vit Metallic, hoppas att den kommer som tillval till fler bilar...

Pärlemovit har aldrig funnits till XC70. Cosmic white är en besvikelse om man vill ha en vit bil. För den ser mer silver ut än vit!
077 och 085 skillnad

Vet någon om det är någon skillna[…]

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!