Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefan85
vetten skrev:Har du kollat så att det inte är nåt vakumläckage eller att ABS-en går igång när du startar, är det ingen lampa som lyser? Det kan faktiskt vara en så "enkel" grej som att det har blivit oxid i nån koppling, det är inte helt ovanligt på moderna bilar och tyvärr ett fel som kan ta lite tid att lokalisera, men ett tips är att kolla alla kontakter och kopplingar som har med bromsen att göra så hittar du nog till 90% felet :???: Gör rent och lägg i lågtemperaturfett så att du hindrar att ny fukt kommer in och orsakar ny oxid, det kan räcka med att en kabel inte får tillräcklig kontakt för att det inte ska funka. Som det är nu kan det vara så att när du kört ett tag så blir det tillräckligt varmt och torrt för att det ska bli kontakt igen så att allt funkar :shock: så är det och där talar jag av egen erfarenhet :shock:
Tack för tipset!
När jag startar bilen, så lyser ABS lampan upp och efter 2-3 sekunder slocknar den. Det borde väl vara ett "bevis" på att ABS:en funkar?
AC & kylfläkt

Köpte en av Trodo som skickades med brunt oms[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]