Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev: Idag, 12:07
KnotVillage skrev:Varför i helvete har tempen på båda klimatzonerna kommit tillbaka. Försvinner inte ens när man synkar. ... Dom kunde byggt bort det helt då man ändå aldrig rör inställningarna. Har haft bilen i snart 6 månader. Står på fläktläge 2 samt 20°C sen dag 1. Nu räcker det med att någon ändrar den högra så försvinner synken. Bedrövligt.
Det är precis så det ska fungera och så fungerar min Sensus. Försvann det i Google tidigare? Här justeras det lite titt och tätt. Synkroniseringen används i princip aldrig, för det är inte samma åsikt till höger som vänster.
Google hade en justering när man synkade och man gjorde det direkt från skärmen utan att komma in i en meny. Nu behöver man återigen trycka 2 gånger som i gamla Sensus. Är egentligen inte ett problem då jag varken rör fläkt eller temp. Läge 2 och 20c på vintern sen 21 på sommaren men fortfarande ett stort hopp bakåt. Dom kunde nyttjat skärmen till annat. För min del kunde dom behållit en zon när man synkar eller byggt bort det helt i stort sett. Nu räcker det med att någon passagerare trycker på vänster så stängs synken av.

Sen är det ganska töntig funktion. Tror någon på allvar att föraren kan ha 20 och passageraren 21 och det blir någon skillnad och i gamla sensus kunde man justera halva grader.
Dom får gärna bygga in justeringen totalt så ingen orkar ändra temp eller gå tillbaka till det gamla med en justering.

Precis som vissa japanska bilar som har typ 8 nivåer på stolsvärme.

Vad kör du nu då? :-)

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]