- fre 02 dec 2022, 15:21
Men det är heller ingen hemlighet att det sitter ett helt gäng som enbart räknar på livslängd för komponenter med mera, som har till uppgift att se till att grejerna inte håller alltför länge. Det ska hålla och fungera tillräckligt bra för att nybilskunder ska vara nöjda och så att varumärket inte skadas, men inte så länge att man inte drar in pengar på service och eftermarknad.
Hursomhelst, det jag sett om timräknaren (ja, det finns en sån) och att nolla den sparkar igång värmaren igen är mer än trovärdigt i mitt tycke. Någonstans har man glömt en programkod som ställer till det.
skarj skrev: ↑fre 02 dec 2022, 14:07Ja, jag läste också om det, men enligt mig är sannolikheten att det är svammel betydligt högre än att det faktiskt finns en timer, åtminstone behöver jag mer än så för att köpa det som en sanning. Gäller det ett fåtal bilar, tex en kort produktionstid där något gått snett pga en anställd, det kan jag köpa men då skulle Volvo vid kännedom. Lösa problemet med de bilarna, det är iaf min övertygelse.Om man har lite erfarenhet av hur det går till med utvecklingen, testningen och hela den baletten så är det inte alls förvånande. Är hyfsat säker på att det inte handlar om någon medveten grej för att få värmarna att sluta fungera, tror det handlar om något som missats efter att man röjt runt i programmeringen. Det har helt enkelt glömts bort.
Smutskastning av företag är än mer sannolikt än en ”kill timer”, enligt mig.
Men det är heller ingen hemlighet att det sitter ett helt gäng som enbart räknar på livslängd för komponenter med mera, som har till uppgift att se till att grejerna inte håller alltför länge. Det ska hålla och fungera tillräckligt bra för att nybilskunder ska vara nöjda och så att varumärket inte skadas, men inte så länge att man inte drar in pengar på service och eftermarknad.
Hursomhelst, det jag sett om timräknaren (ja, det finns en sån) och att nolla den sparkar igång värmaren igen är mer än trovärdigt i mitt tycke. Någonstans har man glömt en programkod som ställer till det.
All makt åt Thengil!
V70 II D5 AWD R-Design -11
S70 GLT -98
245 Turbo -85 (USA B21FT)
V70 II D5 AWD R-Design -11
S70 GLT -98
245 Turbo -85 (USA B21FT)
- By Kamelen