Ringhede skrev:Har aldrig haft problem med att Bilas servicetekniker förstått vad det är som är fel då jag lämnat bilen där.
Troligtvis för att de redan haft kunskap om de barnsjukdommar jag velat få hjälp med.
Knak i framvagn (leder och bussningar som är kass), knarr (drivaxlar) mm
Generellt sett mycket duktiga tekniker som för ofta får skit för att bilarna har på tok för låg kvalitet.
mvh Roland
Nu är det ju lite OT men ändå. Jag har bra erfarenheter av Bilia i haga norra, både i verkstaden och butken blir man trevligt bemött. Nu är det så att jag bokade min service med röd avgång dvs. man blir i princip placerad på ett ställe i stockholm där dom har tid och man får 20% rabatt på servicen (dock absolut inte på nåt annat än själva servicen, vilket han jag bokade hos tydligen inte hade koll på). Nu blev jag placerad på södermalm.
Jag hade bokat 10' mila service och hyrbil. För det första så var det problem att få hyrbil då det inte fanns i systemet, så jag fick ta en annan persons hyrbil(sånt som händer, inget att hänga upp sig på tänkte jag). Sedan bad jag dem att kontrollera det med kopplingen å förklarade ingående varifrån ljudet kom(jag må vara lekman, men jag förklarade exakt varifrån ljudet kommer). När jag åker därifrån så säger jag till killen som tar in min bil att jag har standardfelet med låskistan att låset ploppar upp direkt efter man låst och frågade därför honom hur länge den förlängda garantin gäller för detta fel men underströk att jag inte ville ha det bytt ifall det kostade pengar.
När jag hämtade min bil igår så får jag en räkning på 4500 istället för det beräknade på strax över 3000 kr. Den hyrbilen jag hade fått var dubbelt så dyr som de jag hade bokat(har öerseende med det, inte den verkstadens fel). Det som jag blev riktigt irriterad över dock följande
~500 för att felsöka kopplingen och ställa en antagligen helt felaktig diagnos
~500 för att felsöka låskistan trots att jag inte bett om det. Sedan så vägrade dem ta bort det för att dom tyckte jag va löjlig som inte ansåg att jag hade beställt felsökning. Efter 10 minuters debatterande för min sak(erbjöd mig t.o.m. att betala nu för att sedan bestrida hos huvudkontoret) så blev killen i kassan arg och gick in i ett annat rum för att sedan återvända och ge ärendet till en annan kille. (löste sig dock fort mellan han och mig efter jag påpekade att det inte fanns något kvitto på att ajg hade beställt denna felundersökning medans allt annat fanns med)
oj nu blev det ett långt OT inlägg. Men kontentan av detta är att jag tycker inte att det är rätt att man skall känna sig nervös och orolig över att lämna in bilen hos en så stor kedja som Bilia, det känns som om just den här verkstaden verkligen inte är service minded och att varje bil känns som "bara extra arbete" för dem.
Kommer i framtiden bara använda mig av haga norra i Stockholm
Mvh
Richard B