Hilmer skrev: ↑fre 18 jan 2019, 06:46
Synd att det inte går att koda in begagnad fjärr för dessa saknas helt på hustruns -00a och det är ganska irriterande (ja det är ett i-lands problem, men i alla fall...), men om man ser till min -02 som har en befintlig fungerande fjärr, finns det då istället möjlighet att kopiera den fjärr som finns till en begagnad fjärr?
Jag är inte alls insatt i hur det fungerar och hur det är uppbyggt så jag måste ju fråga er som kan! ;)
Det är ju det jag skrev om som vjohnj uppmärksammade..
johnnype skrev:
Om du plockar inre backspegel plus dosorna på skroten (från samma bil!!). Så kan jag hämta ut nycklarnas koder och lägga in dom i en annan bil. 
Med nycklarnas koder så menar jag alltså fjärrdosorna..
Åk till Returbilen och plocka innerbackspegel + fjärrdosor och skicka till mig så kan jag lägga in dessa dosor i andra bilar.. spelar ingen roll före eller efter facelift.
Är man smart och tar med tändningslåset från samma bil så går det ju fint att uppgradera till stilettnyckel på de äldre bilarna. Man måste bara uppdatera CEM med nya nycklarna också.
Man slipper helt allt krångel med att borra för att komma det lilla känsliga chippet i nycklarna och sådana ful-lösningar.